Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

Οι νεόπτωχοι Έλληνες καταναλωτές θύματα ενός ανελέητου οικονομικού πολέμου

«Οι Έλληνες καταναλωτές είναι «θύματα» ενός ανελέητου οικονομικού πολέμου. Οι αλλεπάλληλες «επιδρομές» στο οικογενειακό εισόδημα έχουν εξανεμίσει την αγοραστική τους δύναμη στα όρια της επιβίωσης. Σχεδόν δύο εκατομμύρια συμπολίτες μας ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, ενώ χιλιάδες είναι οι άστεγοι στους δρόμους και στα συσσίτια. Εκεί έχουν οδηγήσει η παρατεταμένη ύφεση, το αυξανόμενο κόστος των βασικών ειδών διατροφής, η «επιδημία» των λουκέτων στην αγορά, η ανεργία που αγγίζει το 21%, οι φοροεπιδρομές, τα χαράτσια καθώς και το συνεχές «κούρεμα» σε μισθούς και συντάξεις.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Eurostat, η καταναλωτική δαπάνη των Ελλήνων σημειώνει αρνητικό ρεκόρ, μειωμένη κατά 6,2% το 2011 ενώ αναμένεται ότι θα υποστεί περαιτέρω μείωση της τάξης του 4,3% το 2012.

Σε αυτήν την πρωτόγνωρη για την Ελλάδα κατάσταση, σε καιρό ειρήνης, εντείνονται οι συνθήκες ανασφάλειας αλλά και αδυναμίας των καταναλωτών να ανταποκριθούν επαρκώς σε στοιχειώδεις υποχρεώσεις αφού για να τα βγάλουν πέρα στερούνται ακόμα και βασικά είδη διατροφής.

Στις έκτακτες ανάγκες χρειάζονται έκτακτα μέτρα. Θα πρέπει να υπάρξει ξεχωριστή μέριμνα για τις οφειλές των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και επιχειρήσεων, με διαγραφή μέρους οφειλών, γεγονός που θα ενισχύσει την επιχειρηματικότητα και την κατανάλωση, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ισλανδίας. Η συγκεκριμένη χώρα προχώρησε σε «κούρεμα» των δανειακών υποχρεώσεων των νοικοκυριών ύψους ρεκόρ που ανέρχεται στο 13% του ΑΕΠ της.

 Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν δύναμη και το αποδεικνύουν. Ο οικονομικός «στραγγαλισμός» που υφίστανται καθημερινά τους αναγκάζει  να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να δώσουν οι ίδιοι λύσεις, αφού η οργανωμένη Πολιτεία αδιαφορεί. Το κίνημα για φθηνότερα προϊόντα που εξαπλώνεται σε ολόκληρη τη χώρα αποτελεί την απάντηση των καταναλωτών στις κερδοσκοπικές πρακτικές που λυμαίνονται την αγορά, στέλνοντας παράλληλα ένα ηχηρό μήνυμα για ορθή και δίκαιη λειτουργία της αγοράς, χωρίς καπέλα στις τιμές των προϊόντων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου