Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

Στα ταμεία της ΔΕΗ μέσα στον Ιανουάριο τα πρώτα 200 εκατ. από την «μεγάλη» τιτλοποίηση - Άλλα 200 εκατ. από την προπληρωμή του Δημοσίου για το ρεύμα του 2021

 

Γιώργος Φιντικάκης

Με το «δεξί» μπαίνει το 2021 για την ΔΕΗ καθώς μέσα στον Ιανουάριο πρόκειται να δρέψει τους πρώτους καρπούς από το μεγάλο πακέτο της τιτλοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών, αυτό για χρέη άνω των 90 ημερών που είχε συνάψει το καλοκαίρι με την Pimco. 

Εντός του Ιανουαρίου αναμένεται να βάλει στα ταμεία της γύρω στα 200 εκατ. ευρώ, δηλαδή την μερίδα του λέοντος από το συνολικό προσδοκώμενο έσοδο της συμφωνίας του Ιουλίου, ύψους 300 εκατ. ευρώ με τον διεθνή επενδυτικό οίκο. 

Κεφάλαια που αποτελούν μια πρώτη «μαγιά» για την χρηματοδότηση τμήματος των επενδυτικών πλάνων της ΔΕΗ, μαζί φυσικά με πόρους από άλλες πηγές, μεταξύ των οποίων και τα 150 εκατ. που εισέπραξε το Νοέμβριο, από την «μικρή» τιτλοποίηση με την JP Morgan, συνολικού ύψους 200 εκατ ευρώ, με την ίδια τμηματική λογική.

Τα ποσά τόσο από το deal με την Pimco, όσο και από την πρώτη συναλλαγή, αυτή για το «μικρό» πακέτο τιτλοποίησης ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων έως 60 ημερών, «κτίζονται» σταδιακά. Είναι ο τρόπος που δουλεύουν τέτοιες συναλλαγές, με τον πωλητή να βλέπει τα κεφάλαια να μπαίνουν τμηματικά στα ταμεία του, ανάλογα με την κλιμακωτή διαχείριση των οφειλετών, κατ’ αντιστοιχία με την πορεία μεταβίβασης των ληξιπρόθεσμων χρεών προς τον αγοραστή.

Αθροίζοντας και τις δύο τιτλοποιήσεις προκύπτει ένα ποσό γύρω στα 500 εκατ ευρώ. Αν σε αυτό προσθέσει κανείς γραμμές χρηματοδότησης, όπως αυτή που σύναψε με την EBRD τον Νοέμβριο, ύψους 160 εκατ, τμήμα της φετινής κερδοφορίας αφού αφαιρεθεί η αποπληρωμή παλαιών οφειλών σε διαχειριστές, ποσά που θα εξοικονομήσει του χρόνου από το «σβήσιμο» λιγνιτικών μονάδων (Καρδιά 3,4, Μεγαλόπολη 3), μαζί με μια τυχόν έξοδο στις αγορές μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021, η επιχείρηση συσσωρεύει μια πολύ ισχυρή δύναμη πυρός για την χρηματοδότηση του επενδυτικού της πλάνου.

Καταβολή της α’ δόσης για την προπληρωμή

Σημειωτέον πάντως ότι μέσα στις επόμενες ημέρες και προτού εισπράξει τα πρώτα κεφάλαια από την Pimco, η ΔΕΗ θα δει να μπαίνουν στα ταμεία της γύρω στα 200 εκατ ευρώ. Αντιπροσωπεύουν την πρώτη δόση της προπληρωμής για την ηλεκτροδότηση με έκπτωση που θα παράσχει η επιχείρηση το 2021 στο Δημόσιο, δηλαδή σε υπουργεία, δημόσιες επιχειρήσεις, ΟΤΑ, νοσοκομεία, σύμφωνα με προ ημερών κοινή υπουργική απόφαση των Σταϊκούρα, Σκυλακάκη.

Σε αντίθεση πάντως με ό,τι είχε συμβεί τα δύο προηγούμενα χρόνια, φέτος η επιχείρηση θα εισπράξει μόνο το 50% από όσα κανονικά δικαιούται. Τέτοια εποχή πέρυσι, το Δημόσιο της είχε προκαταβάλει ολόκληρο το ποσό για το 2020, δηλαδή κοντά στα 500 εκατ ευρώ. Φέτος, η υποχρέωση... σπάει στα δύο. Η πρώτη δόση, ύψους 200 εκατ. ευρώ θα καταβληθεί έως την 31/12/2020 και η δεύτερη δόση ύψους 390,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθεί έως την 28/02/2021.

Στην ουσία και σε μια συγκυρία όπου τα συνεχή πακέτα στήριξης της οικονομίας, οι συνεχείς γύροι επιστρεπτέας προκαταβολής και οι αναστολές φόρων και εισφορών, δοκιμάζουν τα δημοσιονομικά της χώρας, η ΔΕΗ καλείται να βάλει «πλάτη». Δυνατότητα που της επιτρέπει η αρκετά βελτιωμένη της ρευστότητα, εξαιτίας της οποίας μπορεί να τα καταφέρει και χωρίς την ανάσα ρευστότητας του μισού δισ. ευρώ που της παρείχε το Δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια.

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ: Τραγικό εργατικό δυστύχημα στη Ζάκυνθο

 


Θλιβερή η σημερινή μέρα για όλους τους εργαζόμενους στον Όμιλο ΔΕΗ και στον ΑΔΜΗΕ μετα το θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στη Ζάκυνθο και την απώλεια του συναδέλφου – εργαζομένου στον ΑΔΜΗΕ Νικόλαου Τσίρκα ο οποίος, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, υπέστη ηλεκτροπληξία. 

Δυστυχώς , το σημερινό τραγικο δυστύχημα μακραίνει τον μακάβριο κατάλογο των εργατικών ατυχημάτων και μάλιστα μέσα στις γιορτινές μέρες και λιγο πριν την αλλαγή του νέου χρόνου. 

Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ θα συμμετέχει θεσμικά στη διερεύνηση των αιτιών του εργατικού δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή στο συνάδελφό μας και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση μετα την ολοκλήρωση του πορίσματος. 

Η σκέψη μας είναι στη σύζυγο του άτυχου συναδέλφου μας και στα παιδιά του αλλα και στους συναδέλφους του. Εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας και τα θερμά μας συλλυπητήρια.

Τρενάρει για τα τέλη του 2021 την απόφαση για το καύσιμο της «Πτολεμαΐδας V» η ΔΕΗ

 

Γιώργος Φιντικάκης

Σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα θα πάρει η ΔΕΗ τις τελικές αποφάσεις για το καύσιμο το οποίο θα χρησιμοποιεί η «Πτολεμαΐδα V».  Καθώς το εργοστάσιο, ισχύος 660  ΜW, θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2022 και με δεδομένο ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις διεθνώς κινούνται πλέον με ασύλληπτους ρυθμούς, η ΔΕΗ έχει αποφασίσει να «πάρει» το χρόνο της.

Και χωρίς να προκαταλάβει αποφάσεις, θα επιλέξει σύμφωνα με τις πληροφορίες του Energypress, το συμφερότερο καύσιμο, όσον αφορά τα κόστη κάθε μιας από τις διαθέσιμες τεχνολογίες, ανάλογα με το πως θα έχουν διαμορφωθεί τα δεδομένα στα τέλη του 2021. Τούτο σημαίνει ότι παραμένουν ανοικτά όλα τα σενάρια ως προς το δηλαδή αν η νέα μονάδα θα «καίει» στο απώτερο μέλλον φυσικό αέριο, βιομάζα, απορρίμματα ή ένα συνδυασμό των παραπάνω λύσεων.

Το μόνο βέβαιο είναι πως αν και η μονάδα σχεδιάστηκε για να είναι λιγνιτική, έχει αποφασιστεί ότι μετά από μια σύντομη περίοδο έξι ετών, δηλαδή από το 2028 και μετά, θα αλλάξει μείγμα καυσίμου. Ειδικά μάλιστα για την βιομάζα, όπως είχε δηλώσει παλαιότερα ο επικεφαλής της επιχείρησης Γ.Στάσσης, αποτελεί πλεονέκτημα ότι στο σημείο υπάρχει η δυνατότητα, αυτή να παράγεται επιτόπου στα παλιά λιγνιτικά εργοστάσια. Σύμφωνα με παλαιότερες πληροφορίες, εφόσον τελικά επιλεγεί αυτή η λύση, η ΔΕΗ θα εισφέρει τις εκτάσεις στις οποίες αγρότες και συνεταιρισμοί θα καλλιεργούν τα φυτά που θα υποδειχθούν ως τα πλέον πρόσφορα, με κριτήριο το ενεργειακό τους περιεχόμενο αλλά και τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής. Εδώ και καιρό μάλιστα έχει ζητηθεί από την ιαπωνική Mitsubishi, που είναι ο κατασκευαστής του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού να εκπονήσει μελέτη για τη βέλτιστη επιλογή ως προς το καύσιμο που θα αξιοποιεί η νέα μονάδα μετά το 2028.

Στο τραπέζι άλλωστε βρίσκεται και παλαιότερη πρόταση για συνέχιση της αξιοποίησης του λιγνίτη με την τεχνολογία δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης του διοξειδίου του άνθρακα (Carbon Capture Utilisation and Storage – CCUS). Ενα τέτοιο σενάριο, δηλαδή η κατασκευή μονάδας κατακράτησης CO2 στη «Πτολεμαΐδα V» θα οδηγούσε σε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα (Zero Net Carbon Footprint), ενώ η εγκατάσταση δέσμευσης CO2 θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πόλος έλξης για νέες βιομηχανίες στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας (industrial cluster).

Στα του εργοταξίου της «Πτολεμαΐδας V», εδώ και μερικούς μήνες ολοκληρώθηκε η επικάλυψη του Boiler House, δηλαδή της οροφής της συγκεκριμένης εγκατάστασης, ύψους 133 μέτρων, η οποία και είναι η πιο υψηλή στην Ελλάδα. Είχε προηγηθεί η εγκατάσταση 32.000 τετραγωνικών μέτρων πάνελς, 8 χιλιομέτρων ειδικών τεμαχίων και η τοποθέτηση περίπου 300.000 βιδών.

Ταυτόχρονα με το κατασκευαστικό σκέλος, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και ο σχεδιασμός ως προς τα αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία επίσης αναμένεται να είναι έτοιμα αρχές 2022. Μέσω ενός σύνθετου συστήματος αντιπλημμυρικών τάφρων και τάφρων συλλογής που θα κατασκευαστεί, τα όμβρια και τα επεξεργασμένα υγρά απόβλητα της μονάδας και της αυλής λιγνίτη θα εκβάλλονται στο ρέμα Σουλού. Η ΔΕΗ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου.

 

 https://energypress.gr/news/trenarei-gia-ta-teli-toy-2021-tin-apofasi-gia-kaysimo-tis-ptolemaidas-v-i-dei-kleidi-oi-mehri

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020

Ευχές από τον Γ. Γραμματέα ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, Αντώνη Καρρά

 


Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος

 

Ας γίνει φέτος η ψυχή μας, η φάτνη που θα γεννηθεί η αγάπη, η στοργή και η ειρήνη. 
Η ΔΑΚΕ/ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ εύχεται προς όλους τους συναδέλφους και τις οικογένειες τους υγεία και ευτυχία...  
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος.

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ: Ενίσχυση των μέτρων κατά του Covid-19

 



Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ συνεργάζεται στενά με τις διοικήσεις του Ομίλου ΔΕΗ ΑΕ (ΔΕΔΔΗΕ , ΔΕΗ ΑΝ) και ΑΔΜΗΕ για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την προστασία των ίδιων των συναδέλφων όσο και των καταναλωτών.

Οι εργαζόμενοι στον Όμιλο ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ απασχολούνται σε όλο τον κύκλο της παραγωγής και διάθεσης του απαραίτητου και βασικού αγαθού της ηλεκτρικής ενέργειας και απαιτείται να εργάζονται αδιάλειπτα στην Παραγωγή , τη Μεταφορά, τη Διανομή και την Εμπορία.

Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ καλεί όλους τους εργαζόμενους που η φύση της εργασίας τους δεν επιτρέπει να κάνουν τηλεργασία,  να είναι σχολαστικοί και να ακολουθούν τους γενικούς κανόνες του ΕΟΔΥ  για την προστασία έναντι της πανδημίας του κορωνοϊου. 

Παράλληλα, ζητά από τις διοικήσεις του Ομίλου ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μηδενίζονται οι κίνδυνοι διασποράς στους χώρους εργασίας όπου εξ αντικειμένου υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων  (ορυχεία, συνεργεία τεχνικών κ.α.)  

Κρίνουμε απαραίτητη την ενίσχυση των μέτρων που ήδη λαμβάνονται σε καθημερινή βάση (π.χ. περισσότερα rapid test’s, απολυμάνσεις, θερμομέτρηση) σε όλους τους χώρους  αλλά και την επέκταση όσων επιβάλλονται ή προτείνονται από τους υγειονομικούς (όπως τα μοριακά τεστ, αντισωμάτων). 

Ακόμη,  είναι σημαντικό να ενθαρρυνθούν οι διευθυντές των μονάδων και αυτοί με τη σειρά τους να ενθαρρύνουν τους εργαζόμενους για τη συστηματική τήρηση των οδηγιών.

Τέλος, θα ήταν σκόπιμο να εξεταστεί η ένταξη και των εργαζομένων του Ομίλου (που εργάζονται σε κρίσιμες μονάδες, για την Παραγωγή, Μεταφορά και Διανομή της ηλεκτρικής ενέργειας) στο αρχικό πρόγραμμα εμβολιασμού όπως ήδη έχει αποφασιστεί ή εξετάζεται και για άλλες ομάδες εργαζομένων. 

Με την ελπίδα ότι θα κερδίσουμε και αυτή τη μάχη ευχόμαστε σε όλους

Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά !

Τι αναμένει ο ΔΕΔΔΗΕ από το νέο πληροφοριακό σύστημα εξυπηρέτησης πελατών "Ηρακλής"

 

Χάρης Αποσπόρης
energypress.gr

Ο όμιλος της ΔΕΗ έχει θέσει από πέρυσι τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των καταναλωτών ψηλά στις προτεραιότητες και όπως είναι φυσικό, και ο ΔΕΔΔΗΕ πράττει προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ πρόσφατα παρουσίασε το σχέδιο για ένα νέο σύστημα εξυπηρέτησης πελατών ονόματι "Ηρακλής".

Περισσότερες λεπτομέρειες αποκάλυψε το νέο πενταετές σχέδιο ανάπτυξης του διαχειριστή, όπου τονίζεται πως το εν λόγω έργο αποτελεί βασικό άξονα και καταλύτη στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων του ΔΕΔΔΗΕ, τόσο ως προς τον εκσυγχρονισμό του, όσο και ως προς την αποτελεσματική προσαρμογή του στο νέο περιβάλλον της ηλεκτρικής ενέργειας. Ειδικότερα, το έργο αυτό στοχεύει στη βελτίωση της Ποιότητας Εξυπηρέτησης των Χρηστών του Δικτύου, στην εύρυθμη λειτουργία της λιανικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, στην ικανοποίηση των αιτημάτων των Προμηθευτών, καθώς και στην αποτελεσματική συνεργασία με τους Συμμέτοχους ή Ενδιαφερόμενους φορείς της Εταιρείας.

Σημειώνεται ότι η υλοποίηση του νέου συστήματος προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε πλήρη λειτουργία σε διάστημα 28 μηνών. Με το νέο σύστημα, ο ΔΕΔΔΗΕ θα μπορέσει να ανταποκρίνεται στο εξής με μεγαλύτερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα σε όλα τα αιτήματα των πελατών του (καταναλωτές και πάροχοι) μέσα από την ψηφιοποίηση των εγγράφων. Παράλληλα, οι δυνατότητες του νέου CRM θα αξιοποιηθούν στο μέγιστο με τη σταδιακή ψηφιοποίηση του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει:

 το σχεδιασμό, την εγκατάσταση και τη λειτουργία ενός νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος εξυπηρέτησης όλων των χρηστών του Δικτύου, το οποίο θα ενσωματώνει/αναδιοργανώνει τις παρακάτω βασικές επιχειρησιακές λειτουργίες της εταιρείας αλλά και θα παρέχει τη δυνατότητα παραμετροποίησης για την κάλυψη νέων επιχειρησιακών αναγκών ως προς αυτές:

o διαχείριση μητρώων παροχών/ μετρητών/ χρηστών/ μετρητικών δεδομένων/ προμηθευτών

o διαχείριση και προγραμματισμός τεχνικών εργασιών o υπολογισμός/τιμολόγηση μονοπωλιακών χρεώσεων καταναλωτών

o αμφίδρομη σε πραγματικό χρόνο επικοινωνία με τους προμηθευτές (portal προμηθευτών) o εκκαθάριση αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας διασυνδεδεμένου δικτύου

o διαχείριση διαδρομών καταμέτρησης μετρητών

 την ανάπτυξη διαδικτυακής πύλης (portal πελατών) εξυπηρέτησης για όλα τα αιτήματα των χρηστών του δικτύου, χωρίς να απαιτείται καμία μετάβασή στις μονάδες της εταιρείας

 την προμήθεια των απαραίτητων αδειών για την πρόσβαση χιλίων (1000) τελικών χρηστών στο νέο πληροφοριακό σύστημα

 την εξασφάλιση της πλήρους διαλειτουργικότητας (οριζόντια, κάθετη και εξωτερική) μεταξύ των βασικών επιχειρησιακών λειτουργιών (υποσυστημάτων) που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του παρόντος διαγωνισμού, καθώς και της συμβατότητας της προτεινόμενης λύσης με το περιβάλλον διαλειτουργικότητας των υφιστάμενων συστημάτων του ΔΕΔΔΗΕ και των συστημάτων τρίτων φορέων.

Οι στόχοι του ΔΕΔΔΗΕ

 εγκατάσταση και λειτουργία νέου, σύγχρονου και ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εξυπηρέτησης των Χρηστών του Δικτύου και αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών με δυνατότητα παραμετροποίησης για την κάλυψη των νέων επιχειρησιακών αναγκών 

 πλήρη δυνατότητα εξυπηρέτησης για όλα τα αιτήματα των Καταναλωτών μέσω διαδικτυακής πύλης χωρίς καμία μετάβαση στις Μονάδες (Πρακτορεία και Υποπρακτορεία) του ΔΕΔΔΗΕ

 αναδιοργάνωση διαδικασιών – λειτουργιών με επίτευξη οικονομιών κλίμακας, μείωση του λειτουργικού κόστους, καθώς και βέλτιστη επικοινωνία των Χρηστών, ικανοποίηση των αιτημάτων των Προμηθευτών και αποτελεσματική συνεργασία με τους Συμμέτοχους ή Ενδιαφερόμενους φορείς της Εταιρείας

 βελτιστοποίηση της λήψης και διαχείρισης μετρητικών δεδομένων ΧΤ και ΜΤ, δυνατότητα real time διασύνδεσης με το μελλοντικό σύστημα χονδρεμπορικής αγοράς και δυνατότητα περιοδικής εκκαθάρισης όλων των Προμηθευτών, συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ

 βελτιστοποίηση της διοίκησης της απόδοσης και της διαχείρισης της γνώσης μέσω της οργανωμένης/συντονισμένης Διοικητικής Πληροφόρησης, που θα παρέχει το νέο Σύστημα

 καταγεγραμμένες διαδικασίες των εργασιών και ενιαία εφαρμογή τους σε όλη την Εταιρεία

Τα σημαντικότερα οφέλη για τους καταναλωτές από την εγκατάσταση του νέου συστήματος

 Περιορισμός του αριθμού των βλαβών στο Δίκτυο αλλά και της διάρκειάς τους (Enterprise Asset Management module). Τα συνεργεία θα επιχειρούν ταχύτερα και ακριβέστερα στην αποκατάσταση των βλαβών, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της όχλησης των καταναλωτών ή/και των επιχειρήσεων (Workforce Management module).

 Όλοι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν το ενεργειακό τους προφίλ -μέσω του έξυπνου μετρητή τους- και να διαχειρίζονται τη γνώση αυτή προς όφελός τους αλλά και προς όφελος της κοινότητας. Οι δε πάροχοι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση άμεσα σε ενεργειακά δεδομένα για τον καλύτερο επιχειρησιακό προγραμματισμό τους και διαμόρφωση εμπορικής πολιτικής (Metering και Energy Data Management module).

Τα στρατηγικά οφέλη και πλεονεκτήματα στον ΔΕΔΔΗΕ

 βελτίωση της Ποιότητας Εξυπηρέτησης των Χρηστών

 περιορισμός των Μονάδων της Εταιρείας και μείωση του λειτουργικού κόστους

 διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της λιανικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας

 αποτελεσματική συνεργασία με όλους τους Συμμέτοχους ή Ενδιαφερόμενους φορείς της Εταιρείας

 εκσυγχρονισμός και αναδιοργάνωση της Εταιρείας

 βελτίωση της εταιρικής εικόνας

 βελτίωση των δεξιοτήτων και αλλαγή της κουλτούρας του προσωπικού (τεχνικές εξυπηρέτησης, λειτουργία σύγχρονων πληροφοριακών εργαλείων, κλπ.) της Εταιρείας.

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

Κορωνοϊός - ΔΕΗ: Έξι ευνοϊκά μέτρα για μειώσεις λογαριασμών έως τις 31 Δεκεμβρίου

 


Στο πλαίσιο διευκόλυνσης και στήριξης των πελατών της την τρέχουσα δύσκολη περίοδο που διανύουμε λόγω του κορωνοϊού, η ΔΕΗ επεκτείνει και ενισχύει τα οικονομικά μέτρα ελάφρυνσης για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2020 έως 31 Δεκεμβρίου 2020.

Υπενθυμίζεται ότι οι ευάλωτοι πελάτες-δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου συνεχίζουν να τιμολογούνται με τα ειδικά

προνομιακά τιμολόγια και μεγάλες εκπτώσεις.

Συγκεκριμένα, από την 1η Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 η ΔΕΗ προσφέρει:

  • Κατάργηση της χρέωσης παγίου σε όλα τα τιμολόγια Χαμηλής Τάσης, δηλαδή στα Οικιακά Τιμολόγια Γ1, Γ1Ν, και στα Εμπορικά Γ21, Γ22 και Γ23, καθώς και στο Αγροτικό.
  • Κατάργηση του 2ου κλιμακίου στη χρέωση ενέργειας των Οικιακών τιμολογίων (Γ1, Γ1Ν) η οποία ισοδυναμεί με έκπτωση 8%. Οπότε, η τιμή χρέωσης για τις καταναλώσεις ημέρας άνω των 2.000kWh (2ο κλιμάκιο) εξισώνεται με του 1ου κλιμακίου δηλ. η χρέωση από 0,11936€/kWh μειώνεται σε 0,11058 €/kwh.
  • Παροχή έκπτωσης 8% στη χρέωση ενέργειας των επαγγελματικών τιμολογίων (Γ21, Γ22, Γ23 πλην εταιρικών τιμολογίων, αγροτικών και δημοσίου) για καταναλώσεις ημέρας άνω των 2.000kWh το τετράμηνο.
  • Επιπλέον παροχή έκπτωσης 8% στη χρέωση προμήθειας στους Ευάλωτους πελάτες (πλην ΚΟΤ) που εντάσσονται στις κατηγορίες Β & Γ, δηλ. στα άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης και στα άτομα άνω των 70 ετών, που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, μετά από σχετική αίτηση μέσω ΗΔΙΚΑ (ΦΕΚ Β’ 5030/13.11.2018).
  • Αύξηση της έκπτωσης που παρέχεται για κάθε ηλεκτρονικό λογαριασμό, από 5€ για τους διμηνιαίους και 2,5€ για τους μηνιαίους, σε 10€ για τους διμηνιαίους και σε 5€ για τους μηνιαίους τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους οικιακούς πελάτες ακόμη και στην περίπτωση που έχουν επιλέξει κάποιο από τα νέα προϊόντα MyHome Online, Myhome Enter.
  • Κατάργηση της χρέωσης 1€ για κάθε έγχαρτο λογαριασμό.
www.cnn.gr

ΔΕΗ: Νέος Γενικός Διευθυντής Διαχείρισης Ενέργειας

 

Η ΔΕΗ ανακοινώνει την ανάθεση καθηκόντων Γενικού Διευθυντή Διαχείρισης Ενέργειας στον κύριο Κωνσταντίνο Νάζο,  Διπλωματούχο Μηχανολόγο Μηχανικό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και κάτοχο τίτλου ΜΒΑ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Εργάζεται στη ΔEΗ επί 16 χρόνια ως στέλεχος αποκλειστικά της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ενέργειας, με κύριο αντικείμενο τη μοντελοποίηση ενεργειακών αγορών, τη βελτιστοποίηση διαχείρισης του ενεργειακού χαρτοφυλακίου της ΔEΗ, το διασυνοριακό εμπόριο και τη διαχείριση κινδύνου ενεργειακών χαρτοφυλακίων. Συμμετείχε ενεργά στη σύσταση της θυγατρικής εταιρείας PPC Albania το Δεκέμβριο.

2016, όπου ανέλαβε καθήκοντα Εκτελεστικού Διευθυντή, καθώς και Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου. Από τον Αύγουστο 2018 κατείχε τη θέση Διευθυντή Κλάδου Αναλύσεων Αγορών και τον Ιούνιο 2020 ανέλαβε καθήκοντα Αναπληρωτή Διευθυντή της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ενέργειας. Πριν την ένταξή του στη ΔEΗ το 2004, είχε εργασθεί για 7 χρόνια ως μηχανικός παραγωγής και συντήρησης στο εργοστάσιο της ΕΛΒΑΛ Α.Ε. και ως μηχανικός παραγωγής στη βιομηχανία οικιακών συσκευών BSH.

Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2020

Eυχές από τον Φώτη Νικολόπουλο (εκπρόσωπο εργαζομένων ΑΔΜΗΕ)

 


ΔΕΗ: Απαντήσεις για τις αποκοπές ρεύματος

 


"Ωστόσο, η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να προστατεύσει τόσο την ίδια την επιχείρηση όσο και τους συνεπείς πελάτες της, λαμβάνοντας μέτρα για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές."

Σε όλη την περίοδο της πανδημίας η ΔΕΗ έχει αποδείξει πως στέκεται δίπλα στους πελάτες της, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας τους και της εξυπηρέτησής τους από απόσταση, εκσυγχρονίζοντας τις υπηρεσίες της.

Παράλληλα, έλαβε έγκαιρα γενναία μέτρα οικονομικής ελάφρυνσης τόσο κατά την περίοδο του πρώτου κύματος της πανδημίας, όσο και στο δεύτερο, εφαρμόζοντας ήδη από την 1η Οκτωβρίου εκπτώσεις για το σύνολο των πελατών της. Μεμονωμένες περιπτώσεις, κατά τις οποίες μπορεί να υπάρξουν προβλήματα με πελάτες σε πραγματική οικονομική δυσπραγία εξετάζονται και επιλύονται άμεσα.

Ωστόσο, η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να προστατεύσει τόσο την ίδια την επιχείρηση όσο και τους συνεπείς πελάτες της, λαμβάνοντας μέτρα για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Σχετικά με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας ΑΥΓΗ, η ΔΕΗ διευκρινίζει ότι οι περιπτώσεις τις οποίες επικαλείται η εφημερίδα εμπίπτουν στην κατηγορία των στρατηγικών κακοπληρωτών όχι μόνο της ΔΕΗ, αλλά και άλλων παρόχων.

Συγκεκριμένα:

Υπόθεση αποκοπής στο Παγκράτι

Ο πελάτης έφυγε από τη ΔΕΗ αφήνοντας οφειλή 4.454 ευρώ και μεταφέρθηκε σε άλλο ιδιώτη πάροχο στις 08.08.2018 με άλλο ΑΦΜ και άλλο όνομα.
Παραμένει εκεί έως τον Σεπτέμβριο του 2019 και στις 07.09.2019 ο ιδιώτης πάροχος κόβει τη σύνδεση, πιθανώς λόγω ανεξόφλητων οφειλών και ο πελάτης μεταπίπτει στην Καθολική Υπηρεσία.

Στην Καθολική Υπηρεσία δημιουργεί επιπλέον χρέος 2.127 ευρώ.

Στις 16.07.2020 γίνεται η αποκοπή από τον ΔΕΔΔΗΕ, καθώς έχει παρέλθει ο χρόνος παραμονής στην Καθολική Υπηρεσία χωρίς να βρεθεί νέος πάροχος, που θα εκπροσωπήσει τον πελάτη, ενώ ο πελάτης συνεχίζει να μην πληρώνει και να μην ρυθμίζει την οφειλή του.

Στις 06.11.2020 σε επανέλεγχο του ΔΕΔΔΗΕ ο μετρητής εμφανίζεται παραβιασμένος (δλδ ο πελάτης έχει επανασυνδέσει παράνομα το ρολόι).
Μετά από αυτό το εύρημα ο ΔΕΔΔΗΕ προχωρά στις 03.12.2020 σε αποκοπή από το κιβώτιο διανομής (πρακτική που ακολουθείται αυτεπαγγέλτως σε περιπτώσεις ρευματοκλοπής).

Σε όλο αυτό το διάστημα δεν υπάρχει καμία όχληση και καμία προσπάθεια ρύθμισης της οφειλής από τον πελάτη ή κίνηση για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.

Η ΔΕΗ ενθαρρύνει τον πελάτη να εξετάσει τη δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής με βάση τις δυνατότητες που παρέχει τόσο η πάγια ρύθμιση, με μικρή προκαταβολή και πολλές δόσεις, όσο και οι διατάξεις του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου για τους ευάλωτους, εφόσον ο πελάτης ενταχθεί σε αυτό.

Υπόθεση Ροδόπης

Ο πελάτης έφυγε αφήνοντας χρέος 9.000 ευρώ στη ΔΕΗ. Στη συνέχεια, άλλαξε προμηθευτή μεταφέροντας την παροχή σε άλλο όνομα και άλλο ΑΦΜ. Προφανώς μετά από χρέη και στον ιδιώτη προμηθευτή πέρασε στην Καθολική Υπηρεσία και συνέχισε να ηλεκτροδοτείται. Την αποκοπή δεν τη ζήτησε η ΔΕΗ, αλλά άλλη ιδιωτική εταιρεία στην οποία χρωστούσε.

Υπόθεση καρκινοπαθούς στη Θεσσαλονίκη

Καμία αποκοπή ηλεκτροδότησης δεν έχει πραγματοποιηθεί στον συγκεκριμένο πελάτη, ο οποίος συνεχίζει να ηλεκτροδοτείται κανονικά.
Στις 04.05.2018 ο πελάτης προέβη σε σύναψη διακανονισμού 61 μηνιαίων δόσεων για σύνολο χρέους 2966€, ως ανήκων στο μητρώο ευάλωτων πελατών (ΚΟΤ), σύμφωνα με τις διαδικασίες που ισχύουν για τη συγκεκριμένη κατηγορία πελατών. Ωστόσο, λόγω εισοδηματικών ή περιουσιακών κριτηρίων απεντάχθηκε από τις διατάξεις του ΚΟΤ, το Δεκέμβριο του 2018.

Ο διακανονισμός απενεργοποιήθηκε στις 11.07.2020 λόγω μη τήρησης του, με αποτέλεσμα η υπόλοιπη οφειλή από τον ακυρωθέντα διακανονισμό να ενσωματωθεί στον λογαριασμό έκδοσης 5-8-2020 συνολικού ποσού 1981€.

Όταν προσήλθε στις 20-10-2020 στο αρμόδιο Κατάστημα, ενημερώθηκε τόσο από τους μισθωτούς όσοι και από την αρμόδια προϊσταμένη του Καταστήματος, ότι είχε απενταχθεί από το μητρώο ευάλωτων πελατών και μπορούσε πλέον να κάνει διακανονισμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών του ποσού 1981€ σε 12 μηνιαίες δόσεις, σύμφωνα πάντα με την υφιστάμενη πάγια ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Σε αίτημα που υπέβαλε για περισσότερες μηνιαίες δόσεις, η ΔΕΗ προέτρεψε τον πελάτη να επανενταχθεί στο μητρώο ευάλωτων πελατών μέσω της εφαρμογής του ΗΔΙΚΑ και να επανέλθει μετά την έγκριση της αίτησης του, ώστε να γίνει διακανονισμός έως και 48 μηνιαίων δόσεων.

Σε πρόσφατη επίσκεψη εκπροσώπου του πελάτη στις 14-12-2020, ο εκπρόσωπος ενημερώθηκε αρμοδίως από τον εκτελούντα χρέη προϊσταμένου του καταστήματος, ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία παύσης εκπροσώπησης του μετρητή της παροχής του από την επιχείρηση, όπως προβλέπεται από τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας Πελατών σε περιπτώσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών και όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία από τον ΔΕΔΔΗΕ, θα μεταπέσει σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας. Επίσης ο προϊστάμενος τον καθησύχασε και του τόνισε ότι δεν κινδυνεύει άμεσα ο πελάτης με απενεργοποίηση του μετρητή της παροχής του (διακοπή λόγω χρέους). Τον προέτρεψε να ενημερώσει τον πελάτη ώστε να φροντίσει να ενταχθεί στο μητρώο ευάλωτων πελατών μέσω της εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ, ώστε η ΔΕΗ να μπορέσει να προχωρήσει στη ρύθμιση των οφειλών του σε έως και 48 μηνιαίες δόσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος εξυπηρέτησης πελατών, έως σήμερα ο πελάτης δεν έχει υπαχθεί στην κατηγορία ευάλωτων πελατών (ΚΟΤ).
Επισημαίνεται ότι ο εν λόγω πελάτης εκτός από τις οφειλές της οικίας του, εμφανίζεται με ληξιπρόθεσμες οφειλές συνολικού ποσού 5.526€, από άλλη παροχή με αγροτικό τιμολόγιο, στην οποία έχει γίνει παύση εκπροσώπησης από τη ΔΕΗ.

Υπόθεση αποκοπών στην Αγ. Βαρβάρα

Ο ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιεί συστηματικά και εντατικά ελέγχους για τυχόν παραβιάσεις των μετρητών σε ολόκληρη τη χώρα και σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοί του δυστυχώς έρχονται αντιμέτωποι με ακραίες συμπεριφορές από την πλευρά των παραβατών, ενώ έχουν υποστεί και βιαιοπραγίες.

Στο πλαίσιο αυτό, τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ μετέβησαν στις 9 Δεκεμβρίου 2020 στην περιοχή της Αγ. Βαρβάρας του Ν. Αττικής συνοδευόμενα από άνδρες του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής αλλά και Εισαγγελέα. Η οργανωμένη επιχείρηση πραγματοποιήθηκε εντός των οικισμών Ρομά όπου διακόπηκαν έξι παραβιασμένες παροχές, εννέα που έπρεπε να είναι κομμένες λόγω χρέους και άλλες τέσσερις λόγω χρέους, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώθηκαν και άλλες τέσσερις περιπτώσεις πιθανών ρευματοκλοπών, για τις οποίες ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία.

 

www.protothema.gr