Για παράβαση του καταστατικού και του κανονισμού λειτουργίας της
επιχείρησης κάνει λόγο με επιστολή του προς τους εργαζόμενους του ΑΔΜΗΕ,
ο εκπρόσωπος στο ΔΣ Φώτης Νικολόπουλος, η αποχώρηση του οποίου οδήγησε
στην αναβολή της χθεσινής συνεδρίασης.
Στην επιστολή του κ. Νικολόπουλου, ο ίδιος αναφέρει ότι ενημερώθηκε
μιάμιση μέρα πριν τη συνεδρίαση για τις εισηγήσεις της διοίκησης για
τροποποίηση του οργανογράμματος της ΑΔΜΗΕ, η οποία εστάλη χωρίς
συνημμένο σχέδιο.
Ο κ. Νικολόπουλος αναφέρει ότι στην εισήγηση παρουσιάζονται ως
αναγκαίες και επωφελείς οι προτεινόμενες αλλαγές, καταγγέλλοντας ωστόσο
ότι η μέχρι τώρα εμπειρία δείχνει ότι χρησιμοποιούνται ως πρόσχημα για
την απομάκρυνση στελεχών “που αυθαίρετα έχουν κριθεί ως «μη ικανά» και
να αντικατασταθούν από τους προσφιλείς στη Διοίκηση, που πολλές φορές
είναι άτομα μειωμένων προσόντων και εμπειρίας. Ως αποτέλεσμα η εταιρεία
έχει αυτή τη στιγμή παροπλισμένα και παραγκωνισμένα πάνω από 40 έμπειρα
και με σημαντικά προσόντα στελέχη, εκ των οποίων
πάνω από 10 έχουν
διατελέσει επί σειρά ετών σε διευθυντικές θέσεις, ενώ την ίδια στιγμή ως
βασικό όφελος από τις οργανωτικές αλλαγές αναφέρεται η «εξοικονόμηση
ανθρώπινων πόρων”.
Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων σημειώνει επίσης ότι το 2017 η διοίκηση
θεωρούσε υπερβολικό και δυσλειτουργικό το μέγεθος του οργανογράμματος,
ενώ έκτοτε “έχουν προστεθεί στο οργανόγραμμα 7 θέσεις Ανώτατης
Διοίκησης, 2 Διευθύνσεις, 6 Κλάδοι, 9 Τομείς και 29 Υποτομείς”.
Όπως αναφέρει η επιστολή ο κ. Νικολόπουλος προσήλθε στο ΔΣ για να
καταθέσει επιστολή αντίθεσης για τα πρακτικά ωστόσο δέχθηκε σχόλια περί
προσπάθειας συνδιοίκησης από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο,
προτού αποχωρήσει. “Ουδέποτε είχα την πρόθεση να «συνδιοικήσω». Παρ’ όλα
αυτά, ως ισότιμο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, έχω δικαίωμα αλλά
και υποχρέωση να ελέγχω τα θέματα που τίθενται, να ζητώ και να λαμβάνω
οποιαδήποτε περαιτέρω ενημέρωση όποτε το κρίνω σκόπιμο και να τηρώ τους
κανόνες που έχουν τεθεί από το Καταστατικό και τον Κανονισμό Λειτουργίας
της εταιρείας, ιδιαίτερα δε σε ζητήματα που αφορούν στο προσωπικό”
υπογραμμίζει ο κ. Νικολόπουλος.
Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:
Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,
Την 12/02/2020 είχε προγραμματιστεί συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, οι εισηγήσεις της οποίας απεστάλησαν στα μέλη του ΔΣ μιάμιση μόλις ημέρα πριν τη συνεδρίαση, κατά παράβαση τόσο του Καταστατικού όσο και του Κανονισμού Λειτουργίας της εταιρείας.
Σε αυτές περιλαμβανόταν και η εισήγηση ΔΝΣ για «Τροποποίηση του οργανογράμματος της ΑΔΜΗΕ ΑΕ», η οποία απεστάλη χωρίς το συνημμένο σχέδιο, το οποίο αναγκάστηκα να αναζητήσω και τελικά να λάβω το βράδυ της 11/02/2020, όταν δεν είχα πλέον το χρόνο να το δω με την απαιτούμενη προσοχή και φυσικά ποτέ δεν έλαβα κάποια πρόσθετη ενημέρωση σχετικά με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις.
Όλα αυτά με έκαναν εύλογα να αναρωτιέμαι αν πρόκειται απλά για κακή οργάνωση ή υπάρχει μεθόδευση για να «περάσουν» πιο εύκολα οι επικείμενες αλλαγές.
Επί της εισήγησης, παρατήρησα ότι έγινε προσπάθεια, μέσω αίολων επιχειρημάτων, να παρουσιαστούν οι προτεινόμενες αλλαγές ως αναγκαίες και επωφελείς για την εταιρεία, καθώς ως βασικός λόγος προκρίθηκε η σύσταση θυγατρικών και η λειτουργία νέων εγκαταστάσεων, παρόλο που αυτά τα γεγονότα δεν σχετίζονται με την οργανωτική δομή της εταιρείας, δεδομένου ότι το μέγεθος της εταιρείας και οι δραστηριότητές της δεν έχουν ουσιαστικά μεταβληθεί.
Την 12/02/2020 είχε προγραμματιστεί συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, οι εισηγήσεις της οποίας απεστάλησαν στα μέλη του ΔΣ μιάμιση μόλις ημέρα πριν τη συνεδρίαση, κατά παράβαση τόσο του Καταστατικού όσο και του Κανονισμού Λειτουργίας της εταιρείας.
Σε αυτές περιλαμβανόταν και η εισήγηση ΔΝΣ για «Τροποποίηση του οργανογράμματος της ΑΔΜΗΕ ΑΕ», η οποία απεστάλη χωρίς το συνημμένο σχέδιο, το οποίο αναγκάστηκα να αναζητήσω και τελικά να λάβω το βράδυ της 11/02/2020, όταν δεν είχα πλέον το χρόνο να το δω με την απαιτούμενη προσοχή και φυσικά ποτέ δεν έλαβα κάποια πρόσθετη ενημέρωση σχετικά με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις.
Όλα αυτά με έκαναν εύλογα να αναρωτιέμαι αν πρόκειται απλά για κακή οργάνωση ή υπάρχει μεθόδευση για να «περάσουν» πιο εύκολα οι επικείμενες αλλαγές.
Επί της εισήγησης, παρατήρησα ότι έγινε προσπάθεια, μέσω αίολων επιχειρημάτων, να παρουσιαστούν οι προτεινόμενες αλλαγές ως αναγκαίες και επωφελείς για την εταιρεία, καθώς ως βασικός λόγος προκρίθηκε η σύσταση θυγατρικών και η λειτουργία νέων εγκαταστάσεων, παρόλο που αυτά τα γεγονότα δεν σχετίζονται με την οργανωτική δομή της εταιρείας, δεδομένου ότι το μέγεθος της εταιρείας και οι δραστηριότητές της δεν έχουν ουσιαστικά μεταβληθεί.
Άλλωστε, η μέχρι τώρα εμπειρία από τις οργανωτικές αλλαγές που
έχουν γίνει, έχει δείξει ότι σε μεγάλο βαθμό αυτές χρησιμεύουν ως
πρόσχημα προκειμένου να απομακρυνθούν στελέχη που αυθαίρετα έχουν κριθεί
ως «μη ικανά» και να αντικατασταθούν από τους προσφιλείς στη Διοίκηση,
που πολλές φορές είναι άτομα μειωμένων προσόντων και εμπειρίας. Ως
αποτέλεσμα η εταιρεία έχει αυτή τη στιγμή παροπλισμένα και
παραγκωνισμένα πάνω από 40 έμπειρα και με σημαντικά προσόντα στελέχη, εκ
των οποίων πάνω από 10 έχουν διατελέσει επί σειρά ετών σε διευθυντικές
θέσεις, ενώ την ίδια στιγμή ως βασικό όφελος από τις οργανωτικές αλλαγές
αναφέρεται η «εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων»!!!
Σε συνέχεια αυτών, έστειλα ηλεκτρονικό μήνυμα στα μέλη του ΔΣ, αναφέροντας όλα τα παραπάνω και θέτοντας μια σειρά ερωτημάτων με τα οποία ζητούσα τεκμηριωμένες απαντήσεις που να αποδεικνύουν ότι οι προτεινόμενες αλλαγές είναι πράγματι προς όφελος της εταιρείας.
Επισήμανα επίσης ότι όταν ανέλαβε η παρούσα Διοίκηση, το 2017, θεώρησε υπερβολικό και δυσλειτουργικό το μέγεθος του οργανογράμματος της εταιρείας και με αυτό το σκεπτικό άλλωστε προέβη σε άμεση αναδιοργάνωση. Παρ’ όλα αυτά, μετά από σχεδόν τρία χρόνια και σωρεία οργανωτικών αλλαγών, μαζί με την επικείμενη, θα έχουν αριθμητικά προστεθεί στο οργανόγραμμα 7 θέσεις Ανώτατης Διοίκησης, 2 Διευθύνσεις, 6 Κλάδοι, 9 Τομείς και 29 Υποτομείς.
Επιπλέον, δήλωσα για μία ακόμη φορά την απόλυτη αντίθεσή μου στην συνήθη πρακτική της Διοίκησης να παροπλίζει έμπειρα και ικανά στελέχη και να επιβαρύνει τον Έλληνα καταναλωτή με το ασύμφορο κόστος των εργολάβων και των απασχολούμενων με «μπλοκάκια» και εξέφρασα την έντονη ανησυχία που υπάρχει στις τάξεις των εργαζομένων για το μέλλον της εταιρείας.
Τέλος, ασκώντας το δικαίωμα που μου παρέχει το Καταστατικό της εταιρείας, δήλωσα την αντίθεσή μου στην πραγματοποίηση της εν λόγω συνεδρίασης και στη λήψη αποφάσεων επί των θεμάτων που τέθηκαν, δεδομένου ότι δεν τηρήθηκε ο Κανονισμός Λειτουργίας που προβλέπει ότι οι εισηγήσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου θα πρέπει να αποστέλλονται στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου πέντε (5) τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες πριν από την ημέρα της συνεδρίασης. Παρ’ όλα αυτά, οι θέσεις μου αγνοήθηκαν και ενημερώθηκα ότι η συνεδρίαση θα ξεκινήσει κανονικά, κατ’ εντολή του Προέδρου, παρόλο που βάσει του Καταστατικού, δεν επιτρέπεται η λήψη αποφάσεων σε τέτοιες περιπτώσεις εφόσον υπάρξει διαφωνία μέλους.
Σε συνέχεια αυτών, έστειλα ηλεκτρονικό μήνυμα στα μέλη του ΔΣ, αναφέροντας όλα τα παραπάνω και θέτοντας μια σειρά ερωτημάτων με τα οποία ζητούσα τεκμηριωμένες απαντήσεις που να αποδεικνύουν ότι οι προτεινόμενες αλλαγές είναι πράγματι προς όφελος της εταιρείας.
Επισήμανα επίσης ότι όταν ανέλαβε η παρούσα Διοίκηση, το 2017, θεώρησε υπερβολικό και δυσλειτουργικό το μέγεθος του οργανογράμματος της εταιρείας και με αυτό το σκεπτικό άλλωστε προέβη σε άμεση αναδιοργάνωση. Παρ’ όλα αυτά, μετά από σχεδόν τρία χρόνια και σωρεία οργανωτικών αλλαγών, μαζί με την επικείμενη, θα έχουν αριθμητικά προστεθεί στο οργανόγραμμα 7 θέσεις Ανώτατης Διοίκησης, 2 Διευθύνσεις, 6 Κλάδοι, 9 Τομείς και 29 Υποτομείς.
Επιπλέον, δήλωσα για μία ακόμη φορά την απόλυτη αντίθεσή μου στην συνήθη πρακτική της Διοίκησης να παροπλίζει έμπειρα και ικανά στελέχη και να επιβαρύνει τον Έλληνα καταναλωτή με το ασύμφορο κόστος των εργολάβων και των απασχολούμενων με «μπλοκάκια» και εξέφρασα την έντονη ανησυχία που υπάρχει στις τάξεις των εργαζομένων για το μέλλον της εταιρείας.
Τέλος, ασκώντας το δικαίωμα που μου παρέχει το Καταστατικό της εταιρείας, δήλωσα την αντίθεσή μου στην πραγματοποίηση της εν λόγω συνεδρίασης και στη λήψη αποφάσεων επί των θεμάτων που τέθηκαν, δεδομένου ότι δεν τηρήθηκε ο Κανονισμός Λειτουργίας που προβλέπει ότι οι εισηγήσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου θα πρέπει να αποστέλλονται στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου πέντε (5) τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες πριν από την ημέρα της συνεδρίασης. Παρ’ όλα αυτά, οι θέσεις μου αγνοήθηκαν και ενημερώθηκα ότι η συνεδρίαση θα ξεκινήσει κανονικά, κατ’ εντολή του Προέδρου, παρόλο που βάσει του Καταστατικού, δεν επιτρέπεται η λήψη αποφάσεων σε τέτοιες περιπτώσεις εφόσον υπάρξει διαφωνία μέλους.
Στη συνεδρίαση προσήλθα
μόνο για να καταθέσω αυτοπροσώπως την ανωτέρω επιστολή για τα πρακτικά,
δεχόμενος για αυτό τον λόγο σχόλια περί «προσπάθειας συνδιοίκησης» από
τον Πρόεδρο και ΔΝΣ, πριν αποχωρήσω.
Θέλω λοιπόν να τονίσω προς κάθε κατεύθυνση ότι ουδέποτε είχα την πρόθεση να «συνδιοικήσω». Παρ’ όλα αυτά, ως ισότιμο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, έχω δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να ελέγχω τα θέματα που τίθενται, να ζητώ και να λαμβάνω οποιαδήποτε περαιτέρω ενημέρωση όποτε το κρίνω σκόπιμο και να τηρώ τους κανόνες που έχουν τεθεί από το Καταστατικό και τον Κανονισμό Λειτουργίας της εταιρείας, ιδιαίτερα δε σε ζητήματα που αφορούν στο προσωπικό. Πάντα έπραττα και πράττω, με γνώμονα το καλό της εταιρείας και πολλές φορές ψήφισα για θέματα που εισήχθησαν τελευταία στιγμή ή «δια περιφοράς» ακριβώς για να διευκολύνω καταστάσεις που έχρηζαν άμεσης αντιμετώπισης. Δεν θα διευκολύνω όμως ποτέ αποφάσεις που επιβαρύνουν οικονομικά την εταιρεία ή θίγουν εργαζομένους και θα αντιτίθεμαι με όποιον τρόπο μπορώ σε τέτοιες προσπάθειες.
Θέλω λοιπόν να τονίσω προς κάθε κατεύθυνση ότι ουδέποτε είχα την πρόθεση να «συνδιοικήσω». Παρ’ όλα αυτά, ως ισότιμο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, έχω δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να ελέγχω τα θέματα που τίθενται, να ζητώ και να λαμβάνω οποιαδήποτε περαιτέρω ενημέρωση όποτε το κρίνω σκόπιμο και να τηρώ τους κανόνες που έχουν τεθεί από το Καταστατικό και τον Κανονισμό Λειτουργίας της εταιρείας, ιδιαίτερα δε σε ζητήματα που αφορούν στο προσωπικό. Πάντα έπραττα και πράττω, με γνώμονα το καλό της εταιρείας και πολλές φορές ψήφισα για θέματα που εισήχθησαν τελευταία στιγμή ή «δια περιφοράς» ακριβώς για να διευκολύνω καταστάσεις που έχρηζαν άμεσης αντιμετώπισης. Δεν θα διευκολύνω όμως ποτέ αποφάσεις που επιβαρύνουν οικονομικά την εταιρεία ή θίγουν εργαζομένους και θα αντιτίθεμαι με όποιον τρόπο μπορώ σε τέτοιες προσπάθειες.
Θα πρέπει και η Διοίκηση να καταλάβει κάποια στιγμή, ότι το καλό
της εταιρείας προϋποθέτει χρηστή διοίκηση, εξασφάλιση καλών εργασιακών
σχέσεων και κλίματος συνεργασίας, τήρηση των κανόνων και σεβασμό προς
τους ανθρώπους που έχουν δώσει τη ζωή τους για αυτήν την εταιρεία, στην
οποία και οι ίδιοι είχαν την τύχη να βρεθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου