Η φτωχοποίηση των εργαζομένων συνεχίζεται, την ώρα που η ελληνική κρίση εξακολουθεί να δημιουργεί αλαζόνες και ανάλγητους κροίσους.
Ολόκληρες πόλεις ή ακόμα και περιφέρειες με σημαντικές παραγωγικές δυνατότητες και προστιθέμενη αξία στην αναπτυξιακή δραστηριότητα της χώρας είτε αποβιομηχανοποιούνται μαζικά είτε «βυθίζονται» σε ένα πρωτόγνωρο «εργασιακό μεσαίωνα», με μοναδικό σκοπό την περαιτέρω αύξηση στα υπερκέρδη των μεγαλοεργοδοτών.
Καλλιεργώντας, τεχνηέντως, κλίμα ανασφάλειας και «πανικού» στους εργαζόμενους, χρησιμοποιούν τους τελευταίους αντεργατικούς νόμους για νομιμοποιήσουν και να μονιμοποιήσουν κάθε αυθαίρετο παραλογισμό τους.
Με πρόσχημα τη μείωση του λειτουργικού κόστους επιχειρούν να επιβάλλουν «μισθούς Ινδίας» οδηγώντας χιλιάδες εργατικά νοικοκυριά στη φτώχεια και την εξαθλίωση.
Η εγκαθίδρυση «ειδικών οικονομικών ζωνών» με εργασιακές σχέσεις «απαρτχάιντ» φαίνεται να εξελίσσεται σε «διακαή πόθο» των μεγάλων επιχειρήσεων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η Ελευσίνα. Η άλλοτε κραταιά βιομηχανική περιοχή έχει γεμίσει, πλέον, με «κουφάρια» εργοστασίων και απλήρωτους εργαζομένους, αφού τα κάθε λογής «τρωκτικά» φροντίζουν να κερδοσκοπούν στις πλάτες τους.
• Η Χαλυβουργία Ελλάδος δημιουργεί ένα σύγχρονο «Ελευσίνιο Μυστήριο», αφού, ενώ αυξάνει ραγδαία την παραγωγή (40-50%) και την κερδοφορία της, επικαλείται φανταστικές ζημιές. Με αυτόν τον τρόπο, προχωρά σε αναίτιες απολύσεις και στυγνούς εκβιασμούς αναγκάζοντας τους εργαζομένους της να δεχτούν την εργασιακή τους καταδίκη μέσα από την εκ περιτροπής εργασία και τη μείωση κατά 40% των αποδοχών τους.
• Τα ΕΑΣ, μια εταιρεία με μεγάλη τεχνογνωσία και αναγκαιότητα για την αμυντική θωράκιση της χώρας, απαξιώνονται συστηματικά ώστε να εξυπηρετηθούν για μία ακόμη φορά οι «μεσάζοντες» που λυμαίνονται τον χώρο της πολεμικής βιομηχανίας αδιαφορώντας για την επιβίωση των εργαζομένων.
• Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας παραμένουν εδώ και 4 μήνες απλήρωτοι «παρακολουθώντας» τις παραγγελίες ναυπήγησης ελληνικών πλοίων ή ακόμη και τις επισκευές τους να κατευθύνονται στην Ανατολή, επιφέροντας ουσιαστικά τη «δύση» ενός ζωτικού κλάδου για την ελληνική βαριά βιομηχανία. Αλήθεια, ο «πατριωτισμός» των Ελλήνων πλοιοκτητών σε ποια θάλασσα ναυάγησε;
• Η πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας «τσιμεντώνει» κάθε προοπτική αξιοπρέπειας για τους εργαζομένους στον «Τιτάνα», όταν τα μεγάλα -συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ- έργα υποδομών «λιμνάζουν» λόγω έλλειψης σχεδιασμού.
Η ΔΑΚΕ-ΕΚΑ στέκεται αλληλέγγυα και στηρίζει τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων της Ελευσίνας. Όλοι μαζί πρέπει να δώσουμε έναν μεγάλο και δύσκολο αγώνα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας προκειμένου να επαναφέρουμε την κοινωνική δικαιοσύνη και την αξιοπρέπεια σε όλους τους χώρους δουλειάς που τείνουν να μετατραπούν σε «χώρους δουλείας».
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ-ΕΚΑ
Ο Γραμματέας Γιάννης Βασιλόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου