Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Στηρίζουμε την ΑΠΕΡΓΙΑ της ΓΣΕΕ

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ στην Πλατεία Κλαυθμώνος 11:00 - 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Ένα νέο προϋπολογισμό λιτότητας φέρνει η κυβέρνηση συνεχίζοντας τις μνημονιακές πολιτικές που εξαθλιώνουν και φτωχοποιούν τον Ελληνικό λαό.
Τα μέτρα της κυβέρνησης συντηρούν τη ζοφερή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους:
Η ανεργία έχει οδηγήσει στο περιθώριο χιλιάδες ανθρώπους, οι φόροι μειώνουν ακόμα περισσότερο τους πενιχρούς μισθούς και τις συντάξεις ενώ οι κοινωνικές παροχές εκμηδενίζονται και
μετατρέπονται σε ελεημοσύνη.
Η αδιέξοδη πολιτική της κυβέρνησης μεταφέρει συνεχώς στις πλάτες του κόσμου της εργασίας τα βάρη της κρίσης και δημιουργεί καθημερινά νέα θύματα.
Οι εργαζόμενοι απαιτούν και διεκδικούν
την αποκατάσταση του εισοδήματος μισθωτών και συνταξιούχων
τη στήριξη των ανέργων και των οικογενειών τους
την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων
την ενίσχυση του ασφαλιστικού συστήματος
Οι εργαζόμενοι ζητούν να μπει τέλος
στις απολύσεις
στις ιδιωτικοποιήσεις
στην υπονόμευση των εργατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών
στο αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό μέτρο της επίταξης
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

NOME: Μάχη με την τρόικα για τους «συντελεστές» - Γιατί κινδυνεύει με κατάρρευση η ΔΕΗ


Σε μια δύσκολη υπόθεση που δημιουργεί κόντρες με την τρόικα έχει εξελιχθεί για την κυβέρνηση η θεσμοθέτηση των δημοπρασιών ρεύματος τύπου NOME, πολιτική την οποία έχει προωθήσει το ΥΠΕΚΑ, σε ένα μεταβατικό επίπεδο, κυρίως για να εξασφαλίσει φθηνότερο ρεύμα στις βιομηχανίες.
Εδώ όμως, ακριβώς, φαίνεται ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος. Η τρόικα (αλλά και η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν) βλέπει τις δημοπρασίες λιγνιτικού και υδροηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ, ως μέθοδο, κυρίως, μόχλευσης του ανταγωνισμού στη
λιανική του ρεύματος και όχι ως «εργαλείο» εξασφάλισης ανταγωνιστικού ρεύματος στη βιομηχανία, όπως τις βλέπει η κυβέρνηση. Οι διαφορετικές επιδιώξεις «μεταφράζονται» σε διαφορετικές ρυθμίσεις και διαφορετικό περιεχόμενο του σχεδίου NOME.
Το σχέδιο που έχει σήμερα στα χέρια της η κυβέρνηση εξασφαλίζει ρεύμα για τις βιομηχανίες σε τιμές ανάλογες  με εκείνες που προέκυψαν μετά την παρέμβαση του μετόχου (υπουργείο Οικονομικών) στη γενική συνέλευση της ΔΕΗ στις 28 Φεβρουαρίου. Αντίθετα, για τους προμηθευτές που θέλουν να αγοράσουν ρεύμα από τις δημοπρασίες και να το πουλήσουν στη λιανεμπορική (οικιακή και εμπορική) αγορά, οι τιμές που προκύπτουν δεν διαφοροποιούνται ουσιωδώς από τα επίπεδα στα οποία αγοράζουν και σήμερα. Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Με την εφαρμογή συντελεστών πάνω στην αρχική τιμή αναφοράς. Οι συντελεστές αυτοί κυμαίνονται από 0,7 έως 1,3. Αν ένας προμηθευτής πρόκειται να πουλήσει το ρεύμα που αγοράζει σε μια ενεργοβόρο βιομηχανία τύπου χαλυβουργία κ.λπ., θα έχει το χαμηλότερο συντελεστή 0,7 και συνεπώς θα αγοράζει πολύ φθηνά. Αν απευθύνεται στη λιανική της οικιακής κατανάλωσης, θα έχει το μεγαλύτερο συντελεστή 1,3.
Οι συντελεστές δικαιολογούνται στο σχέδιο, με βάση το διαφορετικό προφιλ που έχει κάθε κατηγορία καταναλωτών. «Αν κάναμε χωριστά δημοπρασίες για τους βιομηχανικούς και χωριστά για τους οικιακούς, η αρχική τιμή αναφοράς θα ήταν διαφορετική σε κάθε περίπτωση, καθώς αλλάζουν τα δεδομένα» υποστηρίζει αρμόδιος παράγοντας.
Διαφωνούν
Παρόλα αυτά… άλλες οι βουλές της κυβέρνησης και άλλες της τρόικας. Κατά  την προηγούμενη επίσκεψή τους στην Αθήνα τα τεχνικά κλιμάκια, αλλά και οι επικεφαλής της τρόικας, έκαναν σαφές ότι διαφωνούν με την ύπαρξη των συγκεκριμένων συντελεστών και θεωρούν ως υπερβολική ενίσχυση τα όσα προβλέπονται για τη βιομηχανία, ενώ αντίθετα δεν δίνεται επαρκές κίνητρο για να ανοίξει η αγορά στη λιανική. Μετά την αποχώρηση της τρόικας έγιναν κάποιες αλλαγές στο σχέδιο, σε τεχνικό επίπεδο, αλλά οι βασικές γραμμές που αποτελούσαν το σημείο τριβής δεν έχουν αλλάξει.
Κίνδυνος κατάρρευσης
Σύμφωνα με αξιόπιστους συνομιλητές του energypress, εάν η τρόικα επιμείνει στην άποψή της, πράγμα καθόλου απίθανο, η κατάσταση περιπλέκεται. Αν, για παράδειγμα, η κυβέρνηση, προκειμένου να «περάσει» το φθηνό ρεύμα για τη βιομηχανία, δεχθεί να μειωθεί αντίστοιχα και η τιμή του ρεύματος για τους προμηθευτές της λιανικής, το βέβαιο αποτέλεσμα θα είναι η κατάρρευση της ΔΕΗ της οποίας θα διαλυθεί η πελατειακή βάση. «Η ΔΕΗ δέχτηκε εκούσα άκουσα να ζημιωθεί γύρω στα 100 εκατ. το χρόνο για να υλοποιηθεί η κυβερνητική απόφαση για μείωση του ρεύματος στη βιομηχανία. Δεν θα μπορούσε όμως να δεχθεί μια νέα μεγάλη και ίσως μοιραία ζημιά για να επιδοτήσει τους ανταγωνιστές της» είναι το νόημα των όσων λέγονται από στελέχη της επιχείρησης. Είναι, δε, βέβαιο, ότι με τη ΔΕΗ να αντιδρά, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να περάσει μια τέτοια ρύθμιση από τη σημερινή, λειτουργούσα στο όριο, Βουλή.
 
Εγκλωβισμένη η κυβέρνηση
Θα ήταν λοιπόν λύση, σε περίπτωση αδιεξόδου, να μην προχωρήσουν καθόλου οι δημοπρασίες; Η κυβέρνηση είναι εγκλωβισμένη. Αν δεν υιοθετηθούν οι δημοπρασίες NOIME, όχι μόνον θα πρέπει να βρεί άλλο τρόπο να μειώσει τα τιμολόγια στις βιομηχανίες, αλλά, επιπλέον, κινδυνεύουν να θεωρηθούν ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις οι μειώσεις που έγιναν από τη Γενική Συνέλευση της ΔΕΗ στις 28 Φεβρουαρίου (ως γνωστόν έχουν υπάρξει προσφυγές και η Κομισιόν τις εξετάζει). Συνεπώς το να πεισθούν η τρόικα και στη συνέχεια η DG Comp, και να δώσουν το πράσινο φως για το ελληνικό σχέδιο, αποτελεί για την κυβέρνηση ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα, για το οποίο θα δώσει μάχη. Και τούτο παρά το γεγονός ότι οι δημοπρασίες δεν συγκαταλέγονται στα προαπαιτούμενα του μνημονίου… Η άλλη μάχη που πρέπει να δώσει είναι με το χρόνο, καθώς αν δεν κυλήσουν γρήγορα τα πράγματα, είναι πιθανόν να συμπέσει η έλευση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή με τις διαδικασίες της προεδρικής εκλογής, οπότε οι πιθανότητες να μην ψηφιστεί ποτέ πολλαπλασιάζονται.
 
Η αρχική τιμή
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο που έχει προκύψει από τις διαδικασίες που κίνησε η ΡΑΕ έχει δύο σκέλη: Το ένα αφορά το τεχνικό επίπεδο, τη μεθοδολογία, ενώ το δεύτερο αφορά τον καθορισμό της αρχικής τιμής αναφοράς, η οποία είναι στην πραγματικότητα η «καυτή πατάτα». Ο καθορισμός της αρχικής τιμής αναφοράς προκύπτει ως αποτέλεσμα του υπολογισμού, εκ μέρους του Ρυθμιστή, της εύλογης τιμής για το λιγνιτικό κόστος της ΔΕΗ. Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress,η αρχική τιμή αναφοράς ορίζεται στα επίπεδα των 35 – 38 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, καθαρά, χωρίς δηλαδή τις διάφορες χρεώσεις που ακολουθούν. Πάνω στην τιμή αυτή θα εφαρμόζονται οι συντελεστές που προαναφέρθηκαν και οι οποίοι αποτελούν το σημείο τριβής με τους δανειστές.


 http://energypress.gr/news/reuma/

ΔΑΚΕ: Kαλούμε την κυβέρνηση να πει ΟΧΙ στις παράλογες απαιτήσεις της Τρόικα

 Αποφάσεις της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΔΑΚΕ Ι.Τ.
για τις νέες παράλογες απαιτήσεις της Τρόικα


Τα τελευταία 5 χρόνια και στην κατεύθυνση των Δανειακών Συμβάσεων, οι Έλληνες πολίτες υποβάλλονται διαρκώς σε δυσβάσταχτες θυσίες εξαντλώντας κάθε όριο ανοχής και αντοχής τους.

Το εκρηκτικό μείγμα της ταυτόχρονης εφαρμογής πολιτικών ακραίας λιτότητας και εσωτερικής υποτίμησης οδήγησε, μεταξύ άλλων:

• στην πλήρη απορρύθμιση της αγοράς εργασίας με τις μεσοσταθμικές μειώσεις μισθών να ξεπερνούν το 25% δημιουργώντας τη “γενιά των 245€”,

• σε επαχθείς περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις που αγγίζουν το 40%,

• σε εξοντωτική υπερφορολόγηση των μεσαίων και χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων με επίκεντρο τους συνεπείς φορολογούμενους,

• σε πρωτοφανή περιορισμό του κοινωνικού διαλόγου και σε βίαιη θεσμική αποδυνάμωση του καθεστώτος των Ελεύθερων Συλλογικών Διαπραγματεύσεων

διαμορφώνοντας ένα περιβάλλον παρατεταμένης κυκλικής ύφεσης (25%), πρωτοφανούς ανεργίας (27%) και ραγδαίας υποβάθμισης του επιπέδου διαβίωσης (50%) που θρυμματίζει τον κοινωνικό ιστό και στραγγαλίζει τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Σήμερα, όταν καταγράφεται μια έστω και αναιμική επιστροφή στην ανάπτυξη, είναι τουλάχιστον εγκληματικό η Τρόικα να απαιτεί νέα υφεσιακά και διαλυτικά μέτρα με τη “γνωστή συνταγή” της δήθεν ανακάλυψης δημοσιονομικού κενού τζογάροντας ως συνήθως σε παγίδες “χρεοκοπίας”.

Οι Δανειστές επιχειρούν για μια ακόμη φορά να φορτώσουν εκβιαστικά στις πλάτες του ελληνικού λαού την αποτυχία του Προγράμματος εθελοτυφλώντας σκόπιμα μπροστά στην επιτακτική ανάγκη ύπαρξης ισοδύναμων μέτρων ανακούφισης της κοινωνίας και στήριξης της πραγματικής οικονομίας.

Ταυτόχρονα, η αδιάλλακτη στάση τους με την προκλητική εμμονή στη νομοθέτηση των νέων ειδεχθών παραλογισμών τους επιδεινώνει σκόπιμα το κοινωνικοοικονομικό κλίμα της Ελλάδας και κατ’επέκταση υπονομεύει τη διαπραγματευτική της θέση ενόψει της όποιας προσπάθειας διευθέτησης του χρέους και εξόδου από τη “μέγγενη” των Μνημονίων.

Γιατί, πώς αλλιώς εκτός από τυφλή τιμωρητική αναλγησία μπορούν να θεωρηθούν οι απαιτήσεις με περιεχόμενο:

• Εκτεταμένες οριζόντιες μειώσεις συντάξεων και αυξήσεις ορίων ηλικίας όταν ήδη το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει καταδικάσει τις περικοπές στο Δημόσιο Συνταξιοδοτικό Σύστημα της Ελλάδος. Οι προτεινόμενες ως διαρθρωτικές αλλαγές του Ασφαλιστικού Συστήματος θα επιφέρουν με βεβαιότητα την οριστική του αποδόμηση.

• Αντιδραστικές παρεμβάσεις απαξίωσης του Συνδικαλιστικού Κινήματος που μάλιστα συνδέονται ετσιθελικά και αυθαίρετα με τη χρηματοδότηση της χώρας όταν αφενός ο νόμος 1264/82 έχει κριθεί από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας ως απόλυτα δημοκρατικός και συμβατός με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πρότυπα, και αφετέρου η ισχύς του δεν προκαλεί ουδεμία δημοσιονομική επιβάρυνση.

• Απαίτηση για αύξηση του χαμηλού ΦΠΑ που παραπέμπει πλέον σε “φορολογικό κανιβαλισμό” όταν υπήρξε θετικό πρόσημο από την αποκλιμάκωση του ΦΠΑ στην εστίαση.

Είναι ξεκάθαρο ότι ενδεχόμενη υιοθέτηση τέτοιων μέτρων όχι μόνο δεν θα συμβάλλει στη δημοσιονομική αποκατάσταση της Πατρίδας μας, αντίθετα θα την απομακρύνει ανεπιστρεπτί από την ευρωπαϊκή κανονικότητα διευρύνοντας υπέρμετρα το αδιέξοδο “χάσμα” ανάμεσα στις επιβαλλόμενες πολιτικές και στις ζωτικές κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες.

Σε αυτό το πλαίσιο, στις 21/11/2014 συγκλήθηκε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΔΑΚΕ Ι.Τ. όπου και επανεπιβεβαιώθηκαν ομόφωνα οι προγραμματικές θέσεις της Παράταξής μας για τα κρίσιμα ζητήματα του Ασφαλιστικού Συστήματος, του Συνδικαλιστικού Νόμου και της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, οι οποίες και παραθέτονται συνοπτικά.

Ι. Ασφαλιστικό Σύστημα

Η εκτόξευση της ανεργίας, οι μειώσεις των μισθών και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων που συνεπάγονται μειωμένες εισφορές, καθώς και η μη εξαίρεση των αποθεματικών των Ταμείων από το PSI υπονομεύουν τη βιωσιμότητα και επάρκεια του Ασφαλιστικού Συστήματος.

• Η “επίλυση” της ασφαλιστικής εξίσωσης είναι ζήτημα πόρων και όχι περικοπών.

• Αυξήσεις ορίων ηλικίας και μειώσεις συντάξεων δεν μπορεί να γίνουν ανεκτές και αποδεκτές.

• Η Τριμερής χρηματοδότηση του Ασφαλιστικού Συστήματος είναι αδιαπραγμάτευτη.

• Η κάλυψη της απώλειας των διαφυγόντων εισφορών πρέπει να πραγματοποιηθεί συνδυαστικά ή διαζευκτικά με:

α) Τιτλοποίηση των ενεργειακών κοιτασμάτων,

β) Παραχώρηση εκμετάλλευσης ακινήτων του Δημοσίου,

γ) Πάταξη της εισφοροδιαφυγής και εισφοροαποφυγής, η διόγκωση της οποίας τροφοδοτείται από την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας με i) εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και ii) ολοκληρωμένο και λειτουργικά αναβαθμισμένο μηχανογραφικό σύστημα παρακολούθησης της ροής καταβολής των εισφορών σε επίπεδο επιχείρησης,

δ) Διασύνδεση της κρατικής χρηματοδότησης με την απόδοση πόρων από τη συλλογή ΦΠΑ (π.χ. 4 μονάδες). Η διασύνδεση αυτή δύναται να δημιουργήσει μια ισχυρή φορολογική και ασφαλιστική συνείδηση με ιδιαίτερα θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα.

• Προοδευτική θεσμοθέτηση αντικινήτρων παραμονής στην εργασία με δεδομένη και την υψηλότατη ανεργία και τουλάχιστον μη θεσμοθέτηση αντικινήτρων συνταξιοδότησης.

• Όχι στη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος και στις αμφιβόλου αξιοπιστίας ή πλασματικές αναλογιστικές μελέτες που διενεργούνται την τελευταία τριετία.

ΙΙ. Συνδικαλιστικό Κίνημα

Ο νόμος 1264/82 εγγυάται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο τον δημοκρατικό χαρακτήρα, την ανεξαρτησία και την απρόσκοπτη λειτουργία του οργανωμένου Συνδικαλιστικού Κινήματος προς όφελος του κόσμου της μισθωτής εργασίας. Σε αυτό το πλαίσιο δεν μπορεί να γίνει δεκτή καμία αλλαγή που αφορά:

• στην χρηματοδότηση των Συνδικάτων,

• στην κατάργηση ή περικοπή συνδικαλιστικών ελευθερίων,

• στην αλλαγή του τρόπου κήρυξης των απεργιών,

• στην ανάσυρση του πτώματος του lock out (ανταπεργία εργοδοτών).

Παράλληλα, μετά την εξαιρετικά αρνητική αποτίμηση της κατάργησης των ΟΕΚ και ΟΕΕ για την κοινωνία και την πραγματική οικονομία προτείνεται η επανασύσταση και λειτουργία τους στη βάση των εισφορών των εργαζομένων.

Η ΔΑΚΕ Ι.Τ. διαχρονικά στηρίζει και καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την αναδιοργάνωση των Συνδικάτων, η οποία είναι ένα αποκλειστικά και μόνο εσωτερικό ζήτημα του Συνδικαλιστικού Κινήματος. Κατά αυτόν τον τρόπο δεν θα επιτρέψουμε κανενός είδους εξωτερική παρέμβαση ενώ θα πρέπει τουλάχιστον να εξηγηθούν ποιοι είναι οι λόγοι που ωθούν Τρόικα και Κυβέρνηση να υπαγορεύουν αλλαγές στο Συνδικαλιστικό Νόμο όταν αυτός σε καμία περίπτωση δεν σχετίζεται με τη δημοσιονομική ισορροπία της χώρας.


ΙΙΙ. Ανταγωνιστικότητα

Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας δεν μπορεί να ταυτίζεται αδιέξοδα και μονομερώς με τη συρρίκνωση του εργασιακού κόστους και την αποδόμηση του εργατικού δικαίου, ούτε φυσικά με τη θεσμοθέτηση βασικών μισθών 2 ταχυτήτων, μια διάκριση που απαιτείται να καταργηθεί άμεσα.

Αντίθετα, η ανταγωνιστικότητα επιβάλλεται να αναζητηθεί μέσα από:

• την αύξηση της παραγωγικότητας,

• την απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων υγείας και ασφάλειας,

• τη σταθερότητα και ελκυστικότητα του φορολογικού καθεστώτος,

• την επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία,

• την απομείωση του ενεργειακού κόστους για τις επιχειρήσεις,

• τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων και τη μείωση του κόστους δανεισμού,

• την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού ιστού,

• την ενθάρρυνση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων,

• την προσήλωση στην εξαγωγή ποιοτικών προϊόντων

ώστε να οδηγεί σε σταθερούς αναπτυξιακούς ρυθμούς με τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας, και όχι σε ασθενική ή ευάλωτη άεργη ανάπτυξη.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα του στενού πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι απαράδεκτο, λοιπόν, η ανταγωνιστικότητά της να διαμορφώνεται με όρους Ινδίας, Κίνας ή Μποτσουάνας. Απαιτείται μια ολοκληρωμένη και συνεκτική πολιτική εντός ΕΕ που αφενός θα περιφρουρεί το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Μοντέλο χωρίς εξαιρέσεις ή αστερίσκους και αφετέρου θα διαμορφώνει ένα ενιαίο ευρωπαϊκό πλαίσιο με:

• κοινούς όρους και κανόνες όπως ΦΠΑ, επιτόκια δανεισμού, ενεργειακό κόστος, βασικοί μισθοί και επιδόματα ανεργίας,

• ισόρροπο και βιώσιμο καταμερισμό της παραγωγικής δραστηριότητας, δηλαδή μια Κοινή Βιομηχανική Πολιτική κατά το πρότυπο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.

Με βάση όλα τα παραπάνω καλούμε την κυβέρνηση να πει ΟΧΙ στις παράλογες απαιτήσεις της Τρόικα που εντείνουν τα αδιέξοδα και επιδεινώνουν περαιτέρω τη ζωή των πολιτών μετατρέποντας την οικονομική κρίση σε ανθρωπιστική.


Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ της ΔΑΚΕ Ι.Τ.

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ: "Ο δημόσιος χαρακτήρας του ΑΔΜΗΕ εγγύηση για την οικονομική ανάπτυξη"


DSC00126 Σχετικά με άρθρο του Προέδρου και Δ. Συμβούλου του ΑΔΜΗΕ κ.Γιαρέντη σε εβδομαδιαία εφημερίδα, η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ έχει να επισημάνει τα εξής:
Συμφωνούμε απόλυτα μαζί του για «τον πολλαπλό ρόλο που επιτελεί ο ΑΔΜΗΕ» και στο ότι γίνεται «οδηγός στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας». Εκείνο όμως που ξεχνά να αναφέρει ο κ.Γ.Γιαρέντης είναι πως όλα αυτά είναι αποτέλεσμα του δημόσιου χαρακτήρα του ΑΔΜΗΕ (που λειτουργεί με διαφάνεια και ανεξαρτησία) και της προσήλωσης της θυγατρικής εταιρίας της ΔΕΗ στην εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος και ειδικότερα στην αξιόπιστη λειτουργία ενός εκτεταμένου δικτύου υπερυψηλής τάσης που εγγυάται την ασφαλή μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας και την τροφοδοσία των καταναλωτών. Επίσης, αυτό που δεν μπορεί να αγνοεί ο κ.Γ.Γιαρέντης είναι πως το 10ετές Επιχειρησιακό Σχέδιο, συνολικής αξίας 2,5 δισ. ευρώ , όπως και η χρηματοδότηση νέων υποδομών αλλά και των ενεργειακών διασυνδέσεων , τόσο στο Μη Διασυνδεδεμένο Σύστημα όσο και σε διακρατικό επίπεδο , θα υλοποιηθεί στη βάση της εμπειρίας , της ικανότητας και του κρατικού ελέγχου στον ΑΔΜΗΕ. Το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (έννοια ταυτόσημη με τον ΑΔΜΗΕ) δημιουργήθηκε στη διάρκεια των τελευταίων έξι δεκαετιών χάρη στις μεγάλες επενδύσεις που έγιναν σε ολόκληρη τη χώρα και οι οποίες εν μέρει χρηματοδοτήθηκαν από τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων της ΔΕΗ. Συνεπώς, το μέγεθος και οι δυνατότητες του ΑΔΜΗΕ δεν προέκυψαν ξαφνικά. Οικοδομήθηκαν σε βάθος χρόνου και σ΄αυτό συνέβαλε αποφασιστικά η τεχνογνωσία των εργαζομένων της ΔΕΗ αλλά και η αφοσίωσή τους στην παροχή Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.

163 θέσεις εργασίας στη ΔΕΗ Μεγαλόπολης


Η ΔΕΗ ανακοίνωσε την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά εκατόν εξήντα τριών  ατόμων για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών της Διεύθυνσης Λιγνιτικού Κέντρου Μεγαλόπολης, που εδρεύει στη Μεγαλόπολη του Νομού Αρκαδίας, και συγκεκριμένα του εξής, ανά υπηρεσία, έδρα, ειδικότητα και διάρκεια σύμβασης, αριθμού ατόμων:
12 ΔΕ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ
4 ΔΕ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
2 ΔΕ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΟΡΓΑΝΩΝ & ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
10 ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΡΥΧΕΙΩΝ
17 ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΡΥΧΕΙΩΝ – ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΚΥΡΙΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ
4 ΔΕ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
39 ΔΕ ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ
10 ΔΕ ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΚΟΙΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΗΛΕΚΤΡΟΟΞΥΓΟ- ΝΟΚΟΛΛΗΤΕΣ
2 ΔΕ ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ &ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟΜΗΧΑΝΩΝ (ΤΟΡΝΑΔΟΡΟΙ)
10 ΔΕΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
1 ΔΕΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΦΑΝΟΠΟΙΟΙ
3 ΔΕΧΕΙΡΙΣΤΕΣ Η/Υ
2 ΔΕΤΕΧΝΙΚΟΙ ΛΟΙΠΩΝΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ-ΧΟΡΗΓΗΤΕΣΚΑΥΣΙΜΩΝ
3 ΔΕ ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΚΤΙΚΟΙ
1 ΔΕΤΕΧΝΙΚΟΙ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ
2 ΔΕΤΕΧΝΙΚΟΙ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ
1 ΔΕ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
2 ΔΕ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΜΗΧ/ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΑΝΥΨΩΤΙΚΑΠΕΡΟΝΟΦΟΡΑΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ (ΚΛΑΡΚ)
20 ΔΕΟΔΗΓΟΙ
1 ΔΕ ΕΡΓΟΔΗΓΟΙ ΔΙΚΤΥΩΝ (ΕΝΑΕΡΙΩΝ & ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ)
2 ΔΕ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΓΕΡΑΝΟΠΡΟΩΘΗΤΩΝ)
15 ΔΕ ΒΟΗΘΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΚΥΡΙΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση με κωδικό ΕΝΤΥΠΟ ΑΣΕΠ ΣΟΧ.ΔΕΗ-ΛΙΓ/ΧΕΙΑ.ΑΗΣ/ΥΗΣ.ΑΣΠ/ΤΣΠ.1 και να την υποβάλουν, είτε αυτοπροσώπως, είτε με άλλο εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, εφ’ όσον η εξουσιοδότηση φέρει την υπογραφή τους θεωρημένη από δημόσια αρχή, είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, στα γραφεία της Υπηρεσίας στην ακόλουθη διεύθυνση: ΔΕΗ Α.Ε./Διεύθυνση Λιγνιτικού Κέντρου Μεγαλόπολης, Τ.Κ. 222 00 – ΜΕΓΑΛΟΠΟΛ
Η απευθύνοντάς την στην Κεντρική Γραμματεία, υπ’ όψιν κας ΚΟΥΤΟΥΖΗ Βασιλικής, κας ΚΑΛΑΘΑ Αγγελικής, κ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ Παναγιώτη (τηλ. επικοινωνίας: 27910-25045 εσωτερικό 33034, 33020 αντίστοιχα).

Στην περίπτωση αποστολής των αιτήσεων ταχυδρομικώς το εμπρόθεσμο των αιτήσεων κρίνεται με βάση την ημερομηνία που φέρει ο φάκελος αποστολής, ο οποίος μετά την αποσφράγισή του επισυνάπτεται στην αίτηση των υποψηφίων.
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι δέκα (10) ημέρες (υπολογιζόμενες ημερολογιακά) και αρχίζει από την επόμενη ημέρα της τελευταίας δημοσίευσης της παρούσας σε τοπικές εφημερίδες ή της ανάρτησής της στο κατάστημα της Υπηρεσίας μας και στο χώρο ανακοινώσεων του δημοτικού καταστήματος του Δήμου Μεγαλόπολης, εφόσον η ανάρτηση είναι τυχόν μεταγενέστερη της δημοσίευσης στις εφημερίδες. Η ανωτέρω προθεσμία λήγει με την παρέλευση ολόκληρης της τελευταίας ημέρας και εάν αυτή είναι, κατά νόμο, εξαιρετέα (δημόσια αργία) ή μη εργάσιμη, τότε η λήξη της προθεσμίας μετατίθεται την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

Σώστε την ΔΕΗ!

Το νούμερο είναι εντυπωσιακό και κόβει τη χολή. Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς την ΔΕΗ ξεπερνούν σήμερα το ποσό του 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ! Πέρυσι το Νοέμβριο οι υποχρεώσεις ήταν στο ύψος του 1,2 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Ένα στα πέντε νοικοκυριά οφείλει χρήματα στην ΔΕΗ! Το νούμερο είναι πράγματι εντυπωσιακό και δείχνει το μέγεθος της κρίσης. Κι ο αριθμός αυτός αυξάνεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Όταν μέσα σε έναν χρόνο οι οφειλές των καταναλωτών καταγράφουν άνοδο 42%, πως μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον;
Το ερώτημα είναι πως θα καλυφθούν αυτές οι οφειλές. Είναι αδύνατον να συνεχίσει η ΔΕΗ να λειτουργεί με ένα τέτοιο βάρος. Μόνο και μόνο το χρηματοοικονομικό κόστος γι΄ αυτό το κονδύλι ανέρχεται σε περισσότερα από 120 εκατομμύρια ευρώ.
Περίπου όσα χρήματα είναι το κόστος των ΑΔΙ, δηλαδή των επιχορηγήσεων των εργοστασίων που βρίσκονται στο σύστημα ηλεκτρισμού. Και τις οποίες επιχορηγήσεις υποσχέθηκε να κόψει ο ΣΥΡΙΖΑ για να προσφέρει μέσα από αυτό το κονδύλι δωρεάν ρεύμα σε 300.000 οικογένειες. Είναι σαφές ότι τα νούμερα δεν βγαίνουν! Τα 120 εκατ. ευρώ τα χρειάζεται η επιχείρηση για να εξυπηρετήσει το κονδύλι του 1,7 δισ. ευρώ. Εφόσον το νούμερο αυτό δεν αυξηθεί.
Ποιοί από τους 1.000.000 καταναλωτές που δεν πληρώνουν σήμερα το ρεύμα τους θα εισέλθουν στο πρόγραμμα των 300.000, με τι κριτήρια και πόσο τελικά θα κοστίσει αυτή η ενέργεια; Και τι θα συμβεί με εκείνους που δεν θα μπουν στο πρόγραμμα; θα τους κοπεί το ρεύμα; Εκτός κι αν το ζητούμενο είναι δωρεάν ρεύμα, νερό και τηλεφωνία για όλο τον λαό.
Καταλαβαίνουμε ότι οι ψήφοι είναι πολλές και δεν θέλουν να τις χάσουν. Ούτε από την κυβέρνηση, ούτε από την αντιπολίτευση. Ας μας πουν όμως οι μεν και οι δε τι πρέπει να γίνει. Διότι στην περίπτωση εκείνη που δεν θα συμβεί κάτι για να ανακοπεί το κύμα των ληξιπρόθεσμων, η ΔΕΗ θα καταρρεύσει. Κι αυτό θα είναι σε βάρος όλων μας.
Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πραγματικό πρόβλημα να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Κι άλλοι που απολαμβάνουν μία καλή ζωή. Θα πρέπει οι έχοντες και κατέχοντες να συνδράμουν εκείνους που δεν έχουν. Αλλά θα πρέπει ταυτόχρονα να υπάρχει ένα αξιόπιστο σύστημα που να βρίσκει και να βοηθάει αυτούς που πραγματικά το χρειάζονται και όχι όποιον έχει βρει πρόσχημα την κρίση για να μην πληρώσει. Να μην πούμε πάλι τα περί διαλόγου. Να μείνουμε μόνο σε μία επισήμανση: Τα λόγια δεν έχουν αξία. Κάντε κάτι τώρα για την ΔΕΗ, πριν να είναι αργά! Πριν ζήσουμε εικόνες που κάποτε τις διαβάζαμε μόνο στις εφημερίδες, για χώρες που οι κάτοικοί της είχαν ηλεκτρικό λίγες μόνο ώρες την ημέρα και  εκ περιτροπής...

capital.gr

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ: Διασφάλιση των θέσεων εργασίας και η βέλτιστη δυνατή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας

Η πυρκαγιά στον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας κατέστρεψε τμήμα της ιστορίας της ΔΕΗ καθώς ο συγκεκριμένος σταθμός αποτελεί έναν από τους πρώτους σταθμούς που μπήκαν σε λειτουργία και συνέβαλαν αποφασιστικά στην ηλεκτροδότηση της χώρας μας. 
Η καταστροφή των μονάδων 3 και 4 του ΑΗΣ θέτει σε όλους και κυρίως στη Διοίκηση της ΔΕΗ το ζήτημα της ανανέωσης των μονάδων παραγωγής και ειδικότερα την ανάγκη να επισπευτούν οι διαδικασίες για την κατασκευή της μονάδας 5 του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας. Ταυτόχρονα η πυρκαγιά αναδεικνύει για μια ακόμη φορά το θέμα των σημαντικών
ελλείψεων προσωπικού που αυξάνουν τις πιθανότητες εργατικών ατυχημάτων και δημιουργούν επικίνδυνες συνθήκες για τη λειτουργία εγκαταστάσεων και μηχανολογικού εξοπλισμού αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
 Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ συγχαίρει τους συναδέλφους και τους άνδρες της πυροσβεστικής που καταβάλλοντας υπεράνθρωπες προσπάθειες κατόρθωσαν να αποτρέψουν τα χειρότερα από την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε την Κυριακή (9/11) στον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας. Παράλληλα, η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ εύχεται ταχεία ανάρρωση στους συναδέλφους που νοσηλεύτηκαν και επαναλαμβάνει πως μπορεί οι καταστροφές από την πυρκαγιά να είναι πολύ σοβαρές αλλά το κυριότερο είναι πως δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα. 
Σχετικά με το ζήτημα που δημιουργεί η καταστροφή των μονάδων 3 και 4 του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού, η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ επικοινώνησε με τον γενικό Δ/ντη Παραγωγής Γ.Κοπανάκη από τον οποίο ζητήθηκε η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και η βέλτιστη δυνατή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας.

Το 60% των καταναλωτών που «κλέβει» τη ΔΕΗ πειράζει τους μετρητές με... κατσαβίδι!

Σύμφωνα με στοιχεία της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, θα μπορούσε να συγκεντρωθεί η μισθοδοσία του προσωπικού όλης της χώρας από τις χαμένες κιλοβατώρες

«Εκρηκτική» αύξηση σημείωσαν οι... κλοπές των Ελλήνων καταναλωτών ρεύματος, καθώς οι ρευματοκλοπές σε σχέση με το 2012 υπερδιπλασιάστηκαν. Σύμφωνα με πληροφορίες, για το σύνολο του 2013 βεβαιώθηκαν πανελλαδικά περίπου 8.400 περιπτώσεις ρευματοκλοπής, από περίπου 4.300 που ήταν το 2012.
Μάλιστα, το 60% αυτών των περιπτώσεων αφορά παραβιάσεις μετρητών, κυρίως από οικιακούς καταναλωτές. Δηλαδή, έχουν υπάρξει περιστατικά που έχουν αλλάξει τις ενδείξεις με κατσαβίδι ή άλλα μέσα. Το υπόλοιπο 40% αφορά εκείνους που κλέβουν ρεύμα με άλλο τρόπο, όπως με καλώδιο ή άλλες παρόμοιες περιπτώσεις.

Ενδεικτικό της ζημιάς που μπορεί να υποστεί η ΔΕΗ είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, θα μπορούσε να συγκεντρωθεί η μισθοδοσία του προσωπικού όλης της χώρας, δηλαδή ένα ποσό των 720.000 ευρώ τον μήνα, από τις χαμένες κιλοβατώρες.

Εκτός από τις ρευματοκλοπές, ένα άλλο στοιχείο, ενδεικτικό των κινήσεων των καταναλωτών, είναι ο αριθμός των διακοπών ρεύματος με πρωτοβουλία των ίδιων των ιδιοκτητών. Ο αριθμός αυτός, λοιπόν, είναι περίπου στις 1,3 εκατ. ιδιοκτησίες σε όλη τη χώρα και αφορά στοιχεία που προέκυψαν από το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) για τους κενούς και μη ηλεκτροδοτούμενους χώρους, ώστε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων να τα χρησιμοποιήσει για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ).
 

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Ενεργειακοί διάλογοι ή ενεργειακοί μονόλογοι; Ηλεκτροπαραγωγή στην Ελλάδα χωρίς λιγνίτη δεν γίνεται!

Μονοπώλιο ή ολιγοπώλια; Υπάρχει επάρκεια ισχύος στη χώρα ή όχι; Ανταγωνισμός για τον ανταγωνισμό ή κανείς δεν ενδιαφέρεται για τον καταναλωτή; Ποιές μονάδες χρειαζόμαστε και ποιες θα πάρουν μερίδιο απ' το Μηχανισμό Διασφάλισης Επαρκούς Ισχύος; Είναι μερικά απ' τα ζητήματα που μπήκαν χθες στην Αίγλη του Ζαππείου,  στους "Ενεργειακούς Διαλόγους" στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Capital & Vision, αλλά για τα οποία δεν πρόκειται να διαβάσετε πουθενά.

Η εκδήλωση περιστράφηκε γύρω από ... τρεις άξονες:


  • το σχεδιασμό της προσαρμογής της εγχώριας αγοράς ηλεκτρισμού στις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Στόχου (EU Target Model),  
  • την αναδιοργάνωση του εθνικού Μηχανισμού Διαθεσιμότητας Επαρκούς Ισχύος (ΜΔΕΙ), και  
  • τη δημιουργία ρυθμιζόμενης προθεσμιακής αγοράς για την πρόσβαση προμηθευτών σε ηλεκτρική ενέργεια από λιγνιτική και υδροηλεκτρική παραγωγή (Δημοπρασίες ΝΟΜΕ).


Δεν είναι μόνο αυτά τα προβλήματα της αγοράς ηλεκτρισμού, απλά αυτά "καίνε" τους πιο πολλούς συνομιλητές της εκδήλωσης, ιδίως η πρόσβαση σε λιγνίτες και νερά, όχι φυσικά με επένδυση, αλλά με λεηλασία της δημόσιας περιουσίας. Οι επενδύσεις χρειάζονται λεφτά και λεφτά δεν υπάρχουν πουθενά, οι δουλειές γίνονται με ελάχιστα ίδια και άπειρα ξένα κεφάλαια, όσο δεν ανοίγουν οι πιστωτικές γραμμές απ' το τραπεζικό σύστημα οι "επενδυτές" δεν πρόκειται να βάλουν δεκάρα τσακιστή. Απ' τα λεφτά των άλλων βεβαίως-βεβαίως, που σε βάθος χρόνου μετατρέπονται σε "κόκκινα" δάνεια και μπαίνουν σε διαρκή αναχρηματοδότηση. Το μάθαμε πια το παραμύθι ... 

Μια ματιά στη φωτογραφία αρκεί: ποιος εκπροσωπεί τη λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή στο πάνελ; Αν "ενεργειακός διάλογος" είναι να συζητούν οι "αεριάδες" με τους "ΑΠΕτζήδες" για το ποιος θα καταφέρει να πουλήσει ενέργεια σε μια χρεοκοπημένη χώρα, όπου η οικονομία δεν ζητάει ενέργεια και το τελευταίο success story είναι η αύξηση των εισαγωγών, κάπου έχουμε χάσει την ουσία του διαλόγου. 
Πολλοί μίλησαν, αλλά τη μαγική φράση την είπε ο εκπρόσωπος του νεοσύστατου ΕΣΕΠΗΕ (Ελληνικός Σύνδεσμος Εμπόρων και Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας), μιλώντας για το Μηχανισμό Διαθεσιμότητας Επαρκούς Ισχύος: "Να δούμε πόσες Μονάδες θέλουμε, δεν πρέπει να πληρωθούν όλες".


Η φράση αυτή "Να δούμε πόσες Μονάδες θέλουμε", περιέχει όλη την ουσία του προβλήματος της ηλεκτροπαραγωγής. Η ηλεκτρική ενέργεια έχει την ιδιομορφία πως δεν αποθηκεύεται, πρέπει να παράγεται τη στιγμή που καταναλώνεται και η παραγωγή να αντισταθμίζει τη ζήτηση για να διατηρείται η συχνότητα στα 50Hz. Αυτά είναι τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν είναι πολιτικολογίες! Αν κάνεις πολλές μονάδες, για να ικανοποιήσεις τις ιδεοληψίες περί "ανταγωνισμού", καταλήγεις με μονάδες που με απόλυτη βεβαιότητα θα κάθονται, επειδή δεν θα υπάρχει αγορά στην οποία να μπορούν να πουλήσουν. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, που είναι μια "νησίδα" απομονωμένη στη ΝΑ άκρη της Ευρώπης, χωρίς σημαντικές διασυνδέσεις και χωρίς πλούσιους γείτονες, είναι δύσκολο να διευρυνθεί η αγορά.

Αλλά η αγορά έχει κι άλλα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά: έχει "φορτίο βάσης", την ελάχιστη ζήτηση φορτίου "βρέξει-χιονίσει", "μέρα-νύχτα", χειμώνα-καλοκαίρι". Έχει "φορτίο αιχμής", αυτό που θα εμφανιστεί μια φορά το χρόνο, αλλά πρέπει να είναι κανείς έτοιμος να το καλύψει.Και γι' αυτό πρέπει να έχει μείγμα μονάδων κατάλληλο να καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες που προκύπτουν κάθε στιγμή. Είναι όμως σαφές πως όποιος πουλάει ενέργεια για να καλύπτει το "φορτίο βάσης" είναι σε πλεονεκτική θέση, εξασφαλίζει "σίγουρα λεφτά".

Οι μονάδες που κάθονται σήμερα στην Ελλάδα των μνημονίων με τη μειωμένη ζήτηση ηλεκτρισμού, είναι οι μονάδες φυσικού αερίου. Κάθονται επειδή είναι πιο ακριβές απ' τις λιγνιτικές, πιο ακριβές απ' τα υδροηλεκτρικά, πιο ακριβές απ' τις εισαγωγές. Είναι πιο φθηνές απ' τις ΑΠΕ, αλλά με τη στρέβλωση της αγοράς, να μπαίνει πρώτη στο σύστημα προτιμησιακά η ενέργεια από ΑΠΕ, δεν μένει μερίδιο αγοράς για τις μονάδες φυσικού αερίου. Αν οι μονάδες αυτές δεν έχουν έσοδα, μοιραία θα κλείσουν. Αν ωστόσο κλείσουν, θα μειωθεί η διαθέσιμη ισχύς της χώρας. Και όλοι οι διάφοροι "Μηχανισμοί" που μας προκύπτουν κάθε τόσο, (ΜΑΜΚ, ΑΔΙ, ΜΔΕΙ), σ' αυτό αποσκοπούν, να ισορροπήσουν ανάμεσα στην ανάγκη να υπάρχει επάρκεια ισχύος στη χώρα και στα κέρδη που θα εξασφαλίσουν μονάδες που δεν δουλεύουν.

Αυτά τα προβλήματα δεν υπήρχαν στην εποχή πριν την "απελευθέρωση" της αγοράς, εμφανίστηκαν από τότε που οι πολιτικοί θεώρησαν καλό να μετατρέψουν τον ηλεκτρισμό σε ένα ακόμα εμπόρευμα. Ο κεντρικός σχεδιασμός του ηλεκτρικού συστήματος αντικαταστάθηκε από αθρόα και άκριτη χορήγηση αδειών ηλεκτροπαραγωγής και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε σήμερα: ενεργειακός σχεδιασμός δεν υπάρχει εδώ και κάποια χρόνια, τα τιμολόγια του ρεύματος αυξήθηκαν 60% στο διάστημα 2008-2013, δεν είμαστε καθόλου σίγουροι ότι το 2020 θα έχουμε ρεύμα τα βράδια, όσοι πίστεψαν Παπανδρέου & Μπιρμπίλη κι επένδυσαν σε Φ/Β τρέχουν σε δικηγόρους να κάνουν αγωγές στο δημόσιο, ένα αληθινό success story, αντάξιο του σάπιου πολιτικού συστήματος που χρεοκόπησε τη χώρα σε καιρό ειρήνης.

Οι αναρτήσεις μας βρίσκονται και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε «Μου αρέσει» (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση!

Τα "πειράματα" των πολιτικών ακριβαίνουν τον ηλεκτρισμό και υποσκάπτουν την ανταγωνιστικότητα της χώρας. Ας το βάλουν καλά στο μυαλό τους όλοι: ηλεκτροπαραγωγή στην Ελλάδα χωρίς το λιγνίτη δεν γίνεται, να αφήσουν κατά μέρος τα "πειράματα" (πολύ ευγενική έκφραση), να σοβαρευτούν και να συμμαζέψουν τη λιγνιτική βιομηχανία της χώρας, που την έχουν οδηγήσει σε αποσύνθεση. Διαφορετικά η ΕΒΙΚΕΝ θα είναι το πρώτο θύμα, αλλά οι βιομήχανοι θα μεταφέρουν τα εργοστάσια στο εξωτερικό κι εδώ θα μείνουν μόνο νέες χιλιάδες ανέργων.

«Προίκα» εκατομμυρίων για «γνωστούς» ιδιώτες – Λεηλασία της Δημόσιας περιουσίας

Το καταστροφικό έργο της συγκυβέρνησης για τον ακρωτηριασμό της ΔΕΗ με την απόσχιση του 30% και τη δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας, ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ σε δεύτερο στάδιο με την παραχώρηση του 55% του ορυχείου της Βεύης , που τροφοδοτεί τον ΑΗΣ Μελίτης, στην εταιρία ΑΚΤΩΡ ΑΕ.
Η κυβέρνηση, με διαδικασίες εξπρές προχωρά στην εκμετάλλευση του ορυχείου για 50 χρόνια και ουσιαστικά επιτρέπει τη «λεηλασία» λιγνιτικών αποθεμάτων που ξεπερνούν τα 100 εκατ. τόνους, αξίας δισ. ευρώ, με μίσθωμα μόλις 170 εκατ €. Μια διαδικασία που προκαλεί σωρεία ερωτηματικών καθώς από τη διαδικασία ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΕ η ΔΕΗ ,που κατέχει το 45% του ορυχείου και είναι η μοναδική εταιρία με την απαραίτητη τεχνογνωσία αλλά και την τεράστια εμπειρία στην εξόρυξη και εκμετάλλευση λιγνιτικών κοιτασμάτων ..
Μια διαδικασία με πολλά ερωτηματικά καθώς, ο τέταρτος μειοδότης (ΑΚΤΩΡ) έγινε πρώτος (!) και στη συνέχεια ο πρώτος (ΤΕΡΝΑ) προχωρά σε κοινοπραξία με τον τέταρτο (!)
Πραγματικά, περίεργη «παντρειά»  με μια διαδικασία – «συνοικέσιο» και «προίκα» τον Εθνικό Πλούτο.
Αυτή τη διαδικασία που δείχνει απροκάλυπτα το καλοστημένο παιχνίδι για τη λεηλασία της ΔΕΗ και τη τεράστια ζημιά στο δημόσιο συμφέρον, η κυβέρνηση τη χαρακτηρίζει «διαφανή», «καθαρή»  και «υγιή ανταγωνισμό».
Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ μαζί με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα συνδικάτα, τις επαγγελματικές και κοινωνικές οργανώσεις , τον κλήρο και τους πολίτες θα σταθεί εμπόδιο στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις και στις απαιτήσεις των κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών.
Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ καλεί :
  1. Το υπουργείο Π.Ε.Κ.Α να επανεξετάσει την υπόθεση προς χάριν της νομιμότητας και του δημοσίου συμφέροντος και να αποτρέψει την οικονομική ερημοποίηση μιας ακριτικής περιοχής όπως είναι αυτή της Φλώρινας. Οι περίεργες «αναθέσεις» βγάζουν οσμή σκανδάλου.
  2. Τα κόμματα αντιπολίτευσης να πάρουν όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες ενάντια στο στημένο παιχνίδι λεηλασίας της ΔΕΗ ώστε να μην υπογραφεί η σύμβαση παρωδία.
  3. Τη Διοίκηση της ΔΕΗ να προσφύγει στα αρμόδια όργανα της ΕΕ, ως έχουσα νόμιμο συμφέρον, για την ακυρότητα της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που απαγορεύει την συμμετοχή της στους διαγωνισμούς.

ΑΣΕΠ: 65 προσλήψεις στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ

Στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση απεστάλη η 5Κ/2014 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ, που αφορά την πλήρωση, με σειρά προτεραιότητας 65 θέσεων προσωπικού στην εταιρεία «ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ».)
Ειδικότερα, η προκήρυξη αφορά στην πλήρωση 65 θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην εν λόγω εταιρεία.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ.(https://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/ENHMEROSI/deltia+tipou/2014/October+2014/31102014_2.csp).